دفتر مرکزی: تهران، خیابان استاد نجات الهی، خیابان صارمی، پلاک ​12، واحد9

EnglishPersian

سینی کابل گالوانیزه سرد

سینی کابل گالوانیزه سرد

سینی کابل گالوانیزه سرد و سایر انواع این سیستم مدیریت کابلها، عنوان مطلبی است که در مطلب ذیل به توضیح آن می پردازیم.با توجه به شرایط محیطی، آب و هوای یک منطقه و میزان رطوبت و دما در مکان های مختلف ساختمانی و صنعتی، انتخاب نوع دقیق پوشش گالوانیزه یکی از نکات مهم برای خرید سینی کابل به شمار می رود.

توجه به شرایط آب و هوایی در طول عمر، ماندگاری و دوام این محصول تعیین کننده خواهد بود. در این مقاله، شرکت توان گستر به معرفی انواع سینی کابل گالوانیزه،  همراه با جنس محصولات تولید شده خواهیم پرداخت تا بتوانید بهترین انتخاب و خرید سینی برق را با رعایت نکات و استاندارد های موجود داشته باشید.

 گالوانیزه کردن به عنوان پوشش سینی های برق

یکی از پرکاربردترین پوشش ها برای سینی کابل، فرایند گالوانیزه کردن سینی ها می باشد. این فرایند از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه می باشد. با ایجاد پوشش گالوانیزه بر روی سینی ها، در برابر قرار گرفتن در معرض شرایط آب و هوایی نامساعد و محیط های خورنده از استحکام و مقاومت کافی برخوردار می باشند.

این پوشش از سینی ها در برابر خوردگی و زنگ زدگی محافظت می کند. سینی برق از طریق الکترولیز و با فرو بردن سینی ها به صورت عمقی در یک حوضچه مذاب روی، سطح سینی ها با فلز روی پوشانده می شود. ترکیبی از هیدروکسید و اکسید های روی و کربنات ها یک لایه محافظ مانند برای محافظت از خود روی تشکیل می دهد. مقاوم بودن در برابر خوردگی ارتباط مستقیمی با ضخامت پوشش گالوانیزه و محیطی که سینی برق در آنجا نصب می شود دارد.

تنوع محصولات گالوانیزه سرد و گالوانیزه گرم

تمامی محصولات تولید شرکت ما از جمله سینی کابل، نردبان کابل، لوله فولادی برق و  اتصالات و متعلقات آنها و همچنین سی چنل و ریل بست چنگالی در دو نوع گالوانیزه فابریک کارخانه ای و یا به عبارتی دیگر گالوانیزه سرد (ورق سفید) و گالوانیزه گرم عمقی ( آبکاری گرم ) تولید می شوند.

با توجه به سفارش خریدار و در گاهی اوقات به منظور استحکام و مقاومت بیشتر سینی برق، نوع گالوانیزه گرم یا سرد بودن آن مشخص می شود. البته ذکر این نکته ضروری می باشد که ضخامت ورق سینی ها در هرکدام از نوع گالوانیزه ها متفاوت می باشد. گاهی اوقات در برخی از محصولات به دلایلی چون مقاومت و استحکام بیشتر، چند قطعه بودن و یا ضخامت ورق 2 میلی متر و یا بیش از 2 میلی متر، فقط باید از پوشش گالوانیزه گرم برای سینی ها استفاده شود.

 

سینی کابل گالوانیزه سرد

 

برای درک بهتر این مقاله و شناخت انواع پوشش های گالوانیزه به صورت مختصر به معرفی آنها می پردازیم.با توجه به اینکه سازه های فولادی در برابر انواع آسیب هایی مانند سیل، زلزله و آتش سوزی از مقاومت و استحکام کافی برخوردار هستند اما در برابر رطوبت بسیار آسیب پذیر می باشند و همین امر باعث شده تا مهندسان و تولید کنندگان محصولات فلزی با پوشش دادن تولیدات خود مانع زنگ زدن و خوردگی آن ها در مدت زمان طولانی شوند.

ورق ‌های گالوانیزه با توجه به ویژگی هایی که دارند و با کاربرد فراوان در صنایع متفاوت به دلیل پوشش خاص خود، دچار خوردگی نمی‌شوند. همین امر باعث شده تا پوشش گالوانیزه از محبوبیت خاصی برخوردار باشند.

همچنین باید این نکته رو در نظر گرفت که مقاومت ورق گالوانیزه هم با توجه به مراحل تولید و ساختار آن در برابر رطوبت متفاوت است و همین امر تعیین کننده استاندارد استفاده از نوع گالوانیزه در محصولات تاسیسات برق خواهد بود.

فرایند گالوانیزه کردن سینی کابل چیست؟

فرایند محافظت ورق های فولادی توسط فلز روی را گالوانیزه کردن آن می نامند. معمولا فولاد و آهن، از عناصری هستند که دچار خوردگی، زنگ‌زدگی و در نهایت تضعیف و شکنندگی می‌شوند. امروزه راه حل های گوناگونی برای محافظت از سازه‌ های فولادی در این مشکل وجود دارند. فرایند گالوانیزه یکی از همین روش‌ ها و مناسب ترین راه حل در خصوص سینی کابل و سایر محصولات فولادی محسوب می‌شود.

اگر ورق فولادی را طی فرایند گالوانیزه کردن با فلز روی پوشش دهند، ورق گالوانیزه ایجاد می‌شود. استفاده از این ورق‌ها بسیار مقرون به صرفه هستند، به همین دلیل قیمت ورق گالوانیزه اهمیت زیادی دارد و در قیمت تمام شده سینی های کابل بسیار تاثیر گذار خواهد بود. تمام محصولات فلزی را می‌توان از دو مدل گالوانیزه کردن در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاوم کرد.

انواع گالوانیزه ( روش تولید سینی کابل گابوانیزه سرد و گرم ) : 

 

1- گالوانیزه سرد

در این نوع گالوانیزه، پوشش‌ الکتروگالوانیزه به وسیله اعمال محلول فلز سولفات روی یا سیانید بر روی سطح سینی کابل می نشیند. در این روش، ضخامت پوشش روی بسیار کمتر از روش گالوانیزه گرم بوده اما دارای سطح صیقلی و صاف تری می باشد. در این نوع گالوانیزه پوشش محافظ سبک و نازک‌ می‌باشد، حدودا ضخامت روی 15 میکرون می باشد و همچنین می‌توان ضخامت آن را به طور دقیق کنترل کرد.

 

روش گالوانیزه سرد

 

2- گالوانیزه گرم عمقی (HDG)

گالوانیزه گرم عمقی با فرو بردن سینی های برق در مخزنی از مذاب فلز روی به منظور پوشش‌دهی محصولات را گالوانیزاسیون با روش غوطه‌ وری گرم می‌گویند. بعد از قرار دادن سینی ها به طور کامل در مخزن فلز روی مذاب شده و خنک شدن آن، فولاد و روی به سختی به یکدیگر پیوند می خورند و یک پوشش محافظ با ضخامتی در حدود 65 تا 75 میکرون بر روی سطح سینی ها و نردبان ها ایجاد می‌شود.

این ویژگی باعث می‌شود که استفاده از محصولات گالوانیزه گرم عمقی شرکت توان گستر یکی از مقرون به صرفه ترین، پایدارترین، بادوام ترین راه حل برای محافظت از سینی ها و نردبان ها در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی باشد.

فرایند گالوانیزه گرم به روش عمقی از روش های پرکاربرد و مناسب جهت محافظت در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی می‌باشد. محافظت از سینی و نردبان کابل با ایجاد یک لایه‌ محافظ بر روی سطح آنها انجام می‌شود.

در این روش فلز روی به عنوان آند قربانی عمل می‌کند، زیرا از آهن فعال‌تر است.  شرایط محیطی و همچنین ضخامت روی بر محافظت از محصولات تولید شده به منظور جلوگیری از آسیب و خوردگی تاثیر به ‌سزایی را ایفا می‌کنند.

علت تفاوت قیمت سینی کابل در چیست؟

در محاسبه قیمتهای سینی کابل و نردبان برق در بازار رقابتی و از طرف دیگر مسئله کاهش هزینه ها، قیمت های سینی کابل گالوانیزه سرد و سایر انواع دیگر و  هزینه های تولید مساله ای است که باید به آنها توجه نمود. زیرا تاثیر مستقیم بر قیمت تمام شده محصولات تولید شده خواهد داشت.

معمولا برای اولین قدم خرید سینی کابل یا دیگر محصولات برقی (نردبان کابل، لوله فولادی برق و…) مرتبط با ورق گالوانیزه، از چندین شرکت و یا کارگاه تولید کننده و یا حتی فروشگاه های برق صنعتی استعلام قیمت می گیرید. اما نکته ای که نظر شما را جلب می کند، وجود اختلاف در استعلام قیمت ها توسط شرکت ها در خصوص محصولات می باشد.

کیفیت و مشخصات فنی بر روی قیمت تاثیر دارند

اگر هدف شما از همان ابتدا پایین ترین قیمت بازار بوده باشد، بدون توجه به برند محصول و در نظر گرفتن و بررسی محصولات از نظر کیفیت و مشخصات فنی آن را خریداری کرده و فرایند خرید شما در اینجا تمام می شود.

اما در شرایطی که شما مسئول خرید یک شرکت معتبر باشید و یا حتی مقدار خیلی کمی اطلاعات در خصوص سینی برق و سایر محصولات برقی داشته باشید، این نکته را حتما باید مد نظر خود قرار دهید که از نظر کیفیت و مشخصات فنی محصول را هم باید مورد بررسی و سوال قرار دهید.

 

علت تفاوت قیمت سینی کابل در چیست؟

 

محصولات شرکت توان گستر با روش گالوانیزه گرم عمقی طی دو مرحله ساخته می شوند. به این ترتیب که طبق ضخامت مورد نظر خریدار، ورق روغنی و یا سیاه انتخاب می شوند و سپس محصولات تولید می شوند. بعد از اتمام مراحل ساخت سینی ها جهت فرایند گالوانیزه گرم و قرار گرفتن در حمام مذاب روی به آبکاری فرستاده می شوند.

هزینه ورق خام (سیاه و یا روغنی) بعلاوه هزینه گالوانیزاسیون قیمت تمام شده محصولات (سینی و نردبان کابل) را مشخص می کند. در محاسبه قیمت گالوانیزه گرم عمقی، قیمت ورق روغنی و سیاه با ضخامت ورق های مختلف را نیز باید مورد تجزیه تحلیل قرار دهیم.

ورق روغنی نسبت به ورق سیاه از انعطاف بیشتری برخوردار است و قیمت آن هم نسبت به ورق سیاه بیشتر می باشد. ورق سیاه با ضخامت های متنوعی در بازار موجود و متدوال است.

همین امر سبب می شود محصولات گالوانیزه گرم ما بر اساس ضخامت ورق 2 میلی متر تولید می شوند. در صورتی که اگر ضخامت 1.25 و 1.5 میلی متر مد نظر خریداران باشد از ورق روغنی استفاده می شود.

کیفیت ورق گالوانیزه سرد

همچنین در خصوص محصولات تولید شده نظیر سینی کابل گالوانیزه سرد، کیفیت ورق تاثیر بسیار زیادی بر محصولات و قیمت محصول می گذارد. هر چقدر ورق استفاده شده در محصول از کیفیت و گرید بالاتری برخوردار باشد، قیمت تمام شده برای تولید کننده بیشتر خواهد بود. این نکته را باید در نظر بگیرید که کیفیت ورق های موجود در بازار بسیار متفاوت می باشد و دارای درجه بندی های مختلف می باشد.

ورق استفاده شده برای تولیدات مجموعه توان گستر جزو با کیفیت ترین ورق های موجود در بازار می باشد. ورق هفت الماس و ورق شهرکرد دو برند معتبر و شناخته شده در این صنعت به حساب می آیند که دارای تمام تاییدیه ها و استاندارد های بین المللی در این زمینه می باشند.

* توصیه ما به شما خریداران گرامی این می باشد که برای اینکه بهترین انتخاب را داشته باشید کیفیت و مشخصات فنی را در اولویت کار خود قرار دهید و قبل از خرید سینی کابل با کارشناسان ما در این زمینه مشورت کنید.

راه های ارتباط با ما :

تلفن های : 88948245 -88948312 – 88948157

واتس آپ : 09120240950

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *