دفتر مرکزی: تهران، خیابان استاد نجات الهی، خیابان صارمی، پلاک ​12، واحد9

EnglishPersian

لوله فولادی برق ( لوله کاندوئیت برق )

لوله فولادی برق ( لوله کاندوئیت برق ) برای محافظت و نگهداری از سیم و کابل در طول مسیر اجرای سیم کشی و کابل کشی مورد استفاده قرار میگیرد.در واحدهای صنعتی و ساختمانی، بکارگیری لوله های فولادی، مورد توجه بوده که اجرای آن میتواند به صورت داخلی و یا روی سطحی انجام پذیرد. فرم دهی ساده با استفاده از دستگاه لوله خم کن در محل انجام پروژه ها میتواند روند اجرا را با سرعت بیشتری پیش ببرد. مقاومت بالا در برابر ضربات مکانیکی،حیوانات موذی، گرد و غبار، محبوبیت لوله فولادی برق را نزد کاربران بالا برده است . شرکت توان گستر بهین با الزام بکارگیری استانداردها در ساخت سیستم های محافظ سیم و کابل، این محصول را با کیفیت مطلوب تولید و عرضه مینماید.

لوله فولادی برق ( لوله کاندوئیت برق )

لوله های فلزی ابتدا از ورق روغنی ساخته شده و پس از تولید، سطح آن جهت حفاظت در برابر خوردگی و زنگزدگی پوشانده میشود. به سه طریق پوشش محافظ از جنس فلز روی، بر سطح آن قرار میگیرد که به آن لوله گالوانیزه میگویند​.

انواع لوله فولادی گالوانیزه 

انواع لوله برق گالوانیزه به شرح دیل تقسیم بندی میگردد:

1) لوله گالوانیزه گرم عمقی، یعنی در عمق حوضچه مذاب فلز روی قرار میگیرند و داخل و بیرون آن گالوانیزه میگردد.

2) لوله گالوانیزه فابریک که از ورق گالوانیزه شده کارخانه ای تولید میگردد. برای تولید این لوله، ورق گالوانیزه با دستگاه های رول فرمینگ شکل دهی و تبدیل به لوله میشود. طبیعتا داخل و بیرون این لوله نیز گالوانیزه میباشد، اما ضخامت لایه روی نسبت به گالوانیزه گرم کمتر است.

3) لوله گالوانیزه سرد که طی فرایند گالوانیزه سرد (به صورت سطحی) گالوانیزه میشود. داخل این لوله ها گالوانیزه نمیگردد، لذا از این لوله در نقاط با رطوبت کمتر استفاده میگردد.

ضخامت لوله ها قبل از عملیات گالوانیزه

لوله خام ساخته شده از فولاد قبل از عملیات گالوانیزه، معمولا در ضخامتهای 0.9 الی 1.5میلی متر و با طول شاخه های استاندارد 3 و 6 متری ( در صورت درخواست خریدار می توانند به صورت شاخه های 6 متری تولید گردند) قابل ارائه می باشد.

لوله های فولادی به طور معمول به صورت 1) لوله فولادی رنگی ( معمولا به رنگ مشکی یادر صورت درخواست خریداران در رنگهای مورد نظر تولید می شوند) 2) لوله برق گالوانیزه سرد  و  3)  لوله برق گالوانیزه گرم و  4) لوله برق گالوانیزه فابریک تولید می گردند.

این تجهیزات محافظتی دارای دسته بندی ها و استانداردهای مختلفی در صنایع مختلف می باشند، که سه دسته بندی مهم آن سیستم متریک یا میلیمتری – سیستم اینچی و سیستم PG می باشد که در صنعت برق عمدتا از تجهیزات با اندازه و استاندارد PG ( پی جی ) استفاده می گردد.

انواع لوله فولادی گالوانیزه برق

 

نام محصول

قطر خارجی لوله 

ضخامت لوله برق

وزن هر متر لوله 

متراژ لوله در بسته 

لوله فولادی برق PG 11  

18.6

1

0.423

60

لوله فولادی برق PG 13.5

20.4

1

0.473

60

لوله فولادی برق PG 16

22.5

1

0.523

60

لوله فولادی برق PG 21

28.3

1

0.672

30

لوله فولادی برق PG 29

37

1

0.897

30

لوله فولادی برق PG 36

47

1.25 – 1.5

1.178

15

لوله فولادی برق PG 42

54

1.25 – 1.5

1.32

15

لوله فولادی برق PG 48

59.3

1.25 – 1.5

1.47

12

متعلقات لوله فلزی برق :

 انواع بوشن – بست اسپیت – زانویی ساده – زانویی دور دار – زانویی درب دار- سه راهی ساده لوله  – سه راهی درب دار – براس بوشن – تبدیل لوله  – کاندولت – درپوش پلاستیکی و آلومینیومی – بست انتهایی – سرلوله پلاستیکی از متعلقات لوله های فولادی می باشند .

 

کاربرد لوله های فولادی برق :

این دسته از سیستمهای محافظ سیم و کابل بر اساس نوع کاربرد آن دارای نحوه ساخت و پوشش متفاوتی بوده که ذیل به تشریح مختصر آن می پردازیم :

1) لوله فولادی برق رنگی ( مشکی ) :

این نوع از لوله فلزی، که عمدتا به وسیله رنگ در برابر زنگ زدگی مقاوم می شود، را می توان در فضای داخلی بناها، در بتن، مورد استفاده  قرار داد .کاربرد این قبیل لوله فلزی برق در ارتباط مستقیم با زمین، و یا در جاهایی که در برابر نفوذ عوامل زنگ زدگی  و خوردگی شدید است مجاز نخواهد بود. به طور عمده از لوله برق رنگی (مشکی) در نقاطی استفاده می گردد که در معرض عموم بوده و در پشت دیوار و یا سقف کاذب پوشش داده نمیشود.

2) لوله های فولادی گالوانیزه ( لوله های فولادی گالوانیزه درز جوش) :

از این گونه لوله و متعلقات آن، که در برابر زنگ زدگی و خوردگی با مواد مقاومی مانند روی یا کادمیم، از داخل و بیرون پوشیده می شود، می توان زیر اندود گچی مورد استفاده قرارداد .

3) لوله فولادی گالوانیزه عمقی داغ :

از این نوع لوله و متعلقات آن در لوله کشی های روکار، که در فضای بیرونی انجام می گیرد، و یا در مواردی که لوله های فلزی در معرض عواملی نظیر زنگ زدگی و خوردگی قرار می گیرند، مانند محل های با رطوبت بالا و همچنین در مواردی که مقاومت مکانیکی بالا مورد نیاز است می بایست مورد استفاده قرار گیرد.

4) لوله های فولادی گالوانیزه بدون درز ضد انفجار:

از این گونه لوله و متعلقات آن، در لوله کشی های مناطقی که امکان انفجار و آسیب فیزیکی به آن وجود دارد استفاده می گردد. این لوله ها در شرایطی که ریسک انفجار بالاست نصب و راه اندازی می گردند

5) لوله فولادی قابل انعطاف ( لوله فلکسیبل ) :

در مواردی که لوله ها از درز انبساط ساختمان می گذرد و یا برای متصل نمودن جریان به موتورها یا دستگاههایی که فعالیت آنها با ایجاد لرزش همراه است می توان از لوله فولادی قابل انعطاف متناسب با نوع لوله کشی استفاده کرد . درون این نوع لوله باید دارای پوششی از لاستیک، یا مواد مشابه جهت انعطاف باشد .

کاربرد لوله های فولادی برق

جهت اطلاع از قیمت روز این محصولات و اخذ مشاوره فنی و دقیق، با توجه به نوع صنعت و محل پروژه و نوع به کارگیری و استفاده از لوله ها خواهشمند است با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید. نوع مواد اولیه و کیفیت آن، ضخامت ورق مورد استفاده در ساخت، نوع گالوانیزه و کیفیت و خلوص آلیاژ روی، اندازه دهانه و قطر لوله ها از پارامترهای اساسی بوده که تفاوت در قیمت این محصولات را ایجاد می نماید.

تصاویر لوله فولادی برق