دفتر مرکزی: تهران، خیابان استاد نجات الهی، خیابان صارمی، پلاک ​12، واحد9

EnglishPersian

ایمن سازی کابل ها در داخل سینی کابل

ایمن سازی کابل ها در داخل سینی کابل

دلایل زیادی برای ایمن سازی کابل ها در داخل سینی کابل وجود دارد. کابل کشی ایمن باعث حفظ و ایجاد فاصله مناسب بین کابل ها، نگهداری کابل ها در سینی ها و محدود کردن کابل ها به مکان های خاص درون سینی ها ( به لحاظ ایجاد نویز و اختلال بر روی یکدیگر ) می شوند. کسانی که طراحی و نصب سیستم سینی را به عهده دارند، باید فاصله بین اتصال دهنده ها را در سینی های کابل تعیین کنند.

در حالی که وزن کابل، به خودی خود آن را در حالت مناسبی در سینی نگه می دارد، اما روش توصیه شده این است که همه کابلها را ببندید تا در شرایط غیر عادی یا خرابی، کابلها از محل خود خارج نشوند و حرکت و جهش ناگهانی نداشته باشند.

نصب کابل ها در شرایط عمودی

وقتی کابل ها به صورت افقی نصب نمی شوند، راهنمایی ارائه شده نشان می دهد که کابل های گفته شده باید به طور ایمن روی قطعات عرضی به صورت (ضربدری) بسته شوند. کابل های قطر کوچکتر ممکن است لازم باشد که بیشتر از کابلهای با قطر بزرگ، محکم شوندیا به سینی های کابل بسته شوند تا از آویزان شدن آنها از سینی جلوگیری شود. در مواردی که کابلها از یک سینی به دیگری منتقل می شوند یا جایی که کابلها وارد مسیرهای انتقال یا سایر محفظه ها می شوند، پشتیبانی نیز لازم است.

اثر دمای محیطی بالا بر روی کابلها

در برخی موارد کابلها، از جمله در دمای محیطی بالاتر از معمول، ممکن است نیاز به افزایش فاصله بین کابلهای مجاور به اندازه حداقل قطر یک کابل در بین کابلها باشد. به طور کلی، کابل های دارای چندرسانا نیازی به فاصله ندارند. اتصالات کابل باید متناسب با شرایط استفاده از آنها باشد.

عواملی مانند مقاومت در برابر رطوبت، مقاومت در برابر اشعه ماورا بنفش، دمای بسیار بالا یا پایین، مقاومت شیمیایی، اشتعال پذیری ، ویژگی های دود پایین، مقاومت در برابر کشش و طول مورد توجه قرار می گیرند. در همه موارد، افرادی که تاسیسات سینی های کابل را نصب یا بازرسی می کنند، باید برای استفاده از روش مناسب سیم کشی به دستورالعمل های سازنده و مقالات خاص مراجعه کنند.

جلوگیری از پر شدن بیش از حد  سینی های کابل

اگر سینی های کابل به دلیل ضعف طراحی و یا نصب بیش از حد بارگیری می شوند، راه حل این است که سینی های اضافی قابل استفاده را مطابق با راهنمایی های ارائه شده توسط سازنده سینی برق اضافه کنید. یک راهکار موثر دیگر برای جلوگیری از پر شدن بیش از حد، بررسی و دنبال کردن راهنماهای نصب سازنده هنگام نصب کابل ها در سینی های کابل است.

با این حال، یکی از مهمترین دلایل بارگیری بیش از حد سینی های برق، هادی های رها شده و کابلهایی برای مدارهایی است که دیگر از آنها استفاده نمی شود، که با جایگزینی یا اضافه شدن کابل های اضافی، اغلب از سینی های کابل جدا نمی شوند.

راه حل در این مورد حذف کابل های بلا استفاده است که دیگر به آنها نیازی نیست. در واقع به طور کلی کابل های ارتباطی رها شده و سیم کشی های موقت نصب شده در سینی های کابل باید پس از اتمام پروژه ها برداشته شوند.

 

ایمن سازی کابل ها در داخل سینی کابل

جلوگیری از آسیب دیدن کابل ها و هادی ها

کابل ها و هادی های مورد استفاده برای استفاده در سینی های برق باید عایق بندی شوند. با این وجود، در حالی که عایق بندی هادی ها برخی از محافظت ها را ایجاد می کند، استفاده از تدابیری برای جلوگیری از آسیب به عایق هنگام کار در اطراف هادی ها یا کابلهای دارای جریان بسیار مهم است تا آسیبی به عایق وارد نشود.

اگر کاری که بر روی سینی ها در حال انجام است، مانند اضافه کردن جعبه یا سایر تجهیزات الکتریکی مورد استفاده با استفاده از پیچ یا سوراخ کاری در سینی ها یا کشیدن کابلها یا هادی ها روی یکدیگر، می تواند به عایق آسیب برساند، بنابراین سیم کشی ها باید از برق جدا شوند. به طور کلی مستلزم آن است که قطعات برقداری که ممکن است یک نصاب در معرض آنها قرار بگیرد قبل از اینکه شخصی در آنها کار کند یا در نزدیکی آنها قرار گیرد باید از جریان خارج شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *