دفتر مرکزی: تهران، خیابان استاد نجات الهی، خیابان صارمی، پلاک ​12، واحد9

EnglishPersian

به چه دلیل از سینی کابل گالوانیزه استفاده می شود ؟

به چه دلیل از سینی کابل گالوانیزه استفاده می شود ؟

یکی از روشهای جابه جایی و محافظت از کابلها و سیم های برق استفاده از سینی برق گالوانیزه و نردبان کابل گالوانیزه می باشد که به ما در انتقال کابل ها به حالت افقی و عمودی کمک می کند.

سینی های گالوانیزه را می توان هم بر روی دیوار و هم روی سقف استفاده نمود. برای نصب این تجهیزات مدیریت سیم و کابلی بر روی دیوار به صورت افقی نیاز به نصب ساپورت دیواری سینی می باشیم.

نصب این سیستم بر روی دیوار

برای نصب این سیستم مدیریت کابلی بر روی دیوار بصورت عمودی نیازی به نصب انواع ساپورت نمی باشد. البته در بعضی موارد از استراکچرها جهت نصب بر روی دیوار استفاده میگردد. استراکچرها را معمولا در رایزرها به صورت عمودی نصب و استفاده می کنند. در سینی های نصب شده بر روی دیوار به صورت افقی و نصب شده برروی سقف همیشه نیازی به استفاده از درپوش ( درب سینی کابل ) نمی باشد و تنها در مکان های صنعتی که دارای میزان غبار و گرد بالا هستند و یا امکان پاشش آب به کابل ها باشد از آن استفاده می گردد.

اما در سینی هایی که به صورت عمودی بر روی دیوار نصب می گردند از درب سینی استفاده می گردد. در انتهای مسیر کابل کشی بر روی سینی ها از ته بند سینی استفاده می گردد و در جاهایی که نیاز به تغییر جهت این تجهیز می باشد ( برای عبور از روی ستون ها و یا کنج دیوارها ) از زانویی 90 درجه و 45 درجه استفاده می گردد.

سینی برق گالوانیزه

در مسیرهایی که نیاز به ایجاد یک راه اضافه و تقسیم و انشعاب دادن مسیر می باشد از سه راهی سینی و اگر نیاز به دو راه اضافه باشد، از چهارراهی سینی استفاده می کنند.

تبدیل ها راهی برای صرفه جویی و زیبایی بیشتر سینی برق گالوانیزه

در مسیرهایی که دیگر نیازی به عرض زیاد سینی ها مثل قبل نیست، یعنی تعداد سیمها کمتر شده و از حالت مسیر اصلی به مسیر فرعی رسیده باشند، از تبدیل سینی جهت باریک تر شدن مسیر و صرفه جویی اقتصادی و زیبایی بیشتر استفاده می کنند و با استفاده از این تجهیز یک سینی پهن تر را به یک سینی باریک تر متصل می کنند.

برای گالوانیزه کردن ورق آهن، ابتدا ورق آهن را داخل مذاب روی قرار می دهند و بیرون می آورند تا فلز روی تمام سطح ورق آهن را بپوشاند و البته قبل از این مرحله سطح آهن چندین مرتبه اسید شویی شده، آب کشی شده و خشک می گردد. از ورق گالوانیزه در ساخت سینی کابل گالوانیزه استفاده می گردد.

عملیات گالوانیزه کردن سینی کابل به دو روش گالوانیزه گرم عمقی و گالوانیزه سرد انجام میگیرد. تفاوت سینی های کابل گالوانیزه با توجه به محل نصب و نحوه استفاده از آنها بوده که به طور کلی، نوع اول برای مناطق با رطوبت بالا و نوع دوم برای مناطق با رطوبت معمولی استفاده میگردد.

جداکننده سینی کابل چیست ؟

جداکننده سینی وسیله ایست جهت تفکیک کردن فضای داخلی سینی برق گالوانیزه از یک کانال به دو یا چند کانال تا بتوان در داخل آن سیم های برق قدرت با سیم های فرمان و یا سیم های مخابراتی را از هم جدا کرد. طول جداکننده سینی ها همانند خود آن 2 یا 3 متر می باشد و می توان جداکننده ( دیوایدر) را بوسیله پیچ و مهره بر روی سینی ها نصب نمود و یا توسط جوشکاری به بدنه متصل نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *