دفتر مرکزی: تهران، خیابان استاد نجات الهی، خیابان صارمی، پلاک ​12، واحد9

EnglishPersian

سیستم های ساپورت گذاری جهت سینی کابل

سیستم های ساپورت گذاری جهت سینی کابل

در مواردی که سیستم های ساپورت از نردبان کابل و سینی کابل به تکیه گاه های اولیه ( مثلاً سازه فولادی یا عناصر ساختمان ) ثابت هستند، مهم است که تکیه گاه های اصلی به اندازه کافی محکم باشند تا بارهای تحمیل شده را تحمل کنند. این مسئولیت به طور کلی به عهده طراح ساختمان و یا طراح الکتریکال است و نه تولید کننده سینی های کابل.

 اتصالات مورد استفاده برای اتصال نردبان های کابل و سینی ها و سیستم های ساپورت به پایه های اصلی نیز باید بررسی شوند تا از مقاومت کافی برخوردار باشند. این امر معمولاً به عهده نصاب و یا طراح ساختمان می باشد.

استفاده از سی چنل بر اساس استاندارد BS 6946

سیستم ساپورت سی چنل (شکل 3) یک سیستم استاندارد است که در صنایع ساختمانی و الکتریکی برای ساپورت سازه سبک و اغلب برای پشتیبانی از سیم کشی، لوله کشی یا اجزای مکانیکی مانند سیستم های تهویه هوا استفاده می شود.

این سیستم معمولا شامل یک قسمت فولادی (پایه) گالوانیزه شده، براکت های فولادی گالوانیزه و پیچ و مهره های قابل تنظیم می شود (شکل شکل 3a).

پایه ها معمولاً از فولاد به ضخامت 1.5 میلی متر تا 2.5 میلی متر ساخته می شود و به طور کلی در اندازه های پروفیل  (41*41) میلی متر یا (21*41) میلی متر و با پایه ساده یا شکاف دار موجود است.

می بایست جهت انتخاب نوع ورق مناسب با توجه میزان بار قابل تحمل آن در ساخت پایه ها با سازنده مشورت نمود.

انواع سایزها و ترکیبات پروفیل دیگر نیز موجود بوده  که معمولاً با جوشکاری بخش های دیگر در  و با قالبهای مختلف تولید می شوند.

سیستم های ساپورت را می توان با در اختیار داشتن ستون U  شکل، براکت و اتصالات مونتاژ، تولید و مورد استفاده قرار داد. قابلیت های حمل بار در سیستم های ساپورت براساس محاسبات و آزمایشات بار است که در استاندارد BS 6946 تعریف شده است.

این اطلاعات باید توسط سازندگان این سیستم محافظ سیم و کابل منتشر شود. برای حفظ یکپارچگی سیستم ضروری است که تمام قطعات از یک سازنده تهیه شده و به عنوان یک سیستم منسجم با هم مورد آزمایش و بارگذاری قرار گرفته باشند.

استفاده از قطعات متنوع از سازندگان مختلف پیشنهاد نمی شود و ممکن است هرگونه ضمانت داده شده را باطل و از شرایط گارانتی خارج نماید.

استفاده از مهره جهت سیستم ساپورت و ستون ها

هنگامی که یک براکت با استفاده از پیچ و مهره به کانال متصل می شود، دو نوع پارامتر برای مقدار بار ایمن وجود دارد ( تنش عمودی در اثر بار گذاشته شده  و تنش جانبی ) که باید توسط سازنده به خریدار ذکر شود (شکل3b).

باید تأکید کرد که قرارگیری مناسب و محکم شدن پیچ و مهره درون کانال برای عملکرد کانال مهم است (شکل 3c). اتصال دهنده ای که در برابر گشتاور توصیه شده توسط سازندگان با توجه به میزان بار ورودی مقاومت ننماید، به طور مداوم با حداقل بار وارد شده دچار مشکل شده و سیستم کارایی مناسبی نخواهد داشت .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *