دفتر مرکزی: تهران، خیابان استاد نجات الهی، خیابان صارمی، پلاک ​12، واحد9

EnglishPersian

سینی کابل گالوانیزه

سینی کابل گالوانیزه

سینی کابل گالوانیزه به همراه اتصالات و متعلقات و تجهیزات جانبی آن براساس استانداردهای ASTMAWS ,BS , ISO ,IEC ساخته میشوند.

ورق های مورد استفاده باید یا به صورت ورق گالوانیزه فابریک (ورق مورد استفاده در کارخانه تولیدی گالوانیزه سرد شده است) باشند یا ورق های فولادی سیاه که پس از انجام عملیات برش، پانچ و خمکاری به صورت عمقی، گالوانیزه گرم میشوند.

عملیات گالوانیزاسیون گرم باعث یکنواخت و تمیز شدن سطح ورق به خصوص محل برش، پانچ و جوشکاری شده و از هرگونه زنگ زدگی و خوردگی جلوگیری میکند و این پوشش دارای وزنی در حدود 600 گرم در متر مربع می باشد.

سینی کابل گالوانیزه سرد

سینی کابل گالوانیزه سرد یکی از انواع مهم سیستم مدیریت سیم و کابل به این دلیل که از ورق گالوانیزه شده تولید میگردند، پس از عملیات پانچ کاری، ممکن است لبه های پانچ شده فاقد پوشش روی گردند.

از این محصولات عمدتا در مناطق کم رطوبت یا میزان رطوبت متوسط استفاده میکنند لذا در مناطق با رطوبت بالا استفاده از سینی های کابل گالوانیزه سرد توصیه نمیگردد.

زیرا زنگ زدگی بعد از مدتی از این نقاط شروع شده و در سرتاسر سینی پخش خواهد شد.

ورقهای گالوانیزه عمدتا از نوع گالوانیزه سرد هستند و ضخامت فلز روی بر سطح آنها در حدود12 تا ​15میکرون میباشد.

سینی کابل گالوانیزه سرد

برای مناطق با رطوبت بالا به عنوان مثال پروژه های واقع شده در شمال و جنوب کشور و یا موتورخانه ها و … که رطوبت نسبی بالا بوده و یا امکان پاشش آب یا قطرات باران وجود دارد، استفاده از پوشش گالوانیزه گرم با حداقل 60 میکرون روی مطابق با استاندارد ASTM123 توصیه میگردد.

پس از انجام فرآیند گالوانیزاسیون گرم جهت اطمینان از میزان پوشش روی میبایست تست ضخامت سنجی بر روی سینی ها انجام گیرد و سینی هایی که فاقد ضخامت لازم باشند ریجکت گردیده و مجددا از نوع باید گالوانیزه شوند.

سینی کابل گالوانیزه

محصولات تولید شده به روش گالوانیزه گرم عمقی

محصولات تولید شده به روش گالوانیزه گرم عمقی، به دلیل اینکه عملیات پانچ کاری قبل ازعملیات گالوانیزه انجام میگیرد، در انتهای کار قسمتهایی که پانچ شده اند نیز به خوبی در روی غوطه ور شده و گالوانیزه میگردند.

در محصول گالوانیزه گرم نقطه ای بدون پوشش روی باقی نخواهد ماند تا باعث ایجاد خوردگی و زنگ زدگی در سطح سینی گردد.

به طور معمول برای تولید سینی های گالوانیزه گرم عمقی تا ضخامت 1.5 میلیمتر از ورق روغنی و برای ضخامت های 2 میلیمتر به بالا از ورق سیاه استفاده میکنند.

تفاوت این دو ورق در حالت کلی در روش تولید آنها است که اولی به طریق  نورد سرد و دومی نورد گرم می باشد .

پس لازم است قبل از انتخاب و خرید، آگاهی لازم جهت اتخاذ تصمیم صحیح در مورد محل نصب و شرایط آب و هوایی برای خرید محصولات صورت پذیرد.

این کار مانع از اتلاف هزینه های واحد صنعتی یا تولیدی و یا مسکونی در حال ساخت می گردد.

سیستمهای سینی کابل جایگزینی مناسب برای انتقال سیم و کابل های برق در درون لوله های فولادی برق میباشندکه به طور کامل سیم و کابل را احاطه کرده و امکان دسترسی ساده به آنها را نمیدهد.

آرایش منظم کابلها در کنار یکدیگر در این سیستم محافظ سیم و کابل، باعث راحتی و سهولت در اضافه و یا کم کردن کابلها میگردد.

تعویض کابلهای معیوب و اهداف توسعه ای آینده به لحاظ افزایش وسعت فضای صنعتی و یا تعداد دستگاهها در این سیستم مدیریت کابل به راحتی انجام میگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *