دفتر مرکزی: تهران، خیابان استاد نجات الهی، خیابان صارمی، پلاک ​12، واحد9

EnglishPersian

نحوه اتصال سینی کابل به سقف و دیوار

اتصال سینی کابل به سقف و دیوار

اتصال سینی کابل به سقف و دیوار و نحوه آن یکی از سوالات مهم و اساسی کارفرمایان در هنگام سفارش و خرید سینی کابل گالوانیزه می باشد. عوامل متعددی در انتخاب محل قرارگیری این محصول وجود دارد که در این مطلب به توضیح مختصر درباره آن می پردازیم. انتخاب ساپورت گیری مناسب از دیوار یا سقف نقش مهم و تاثیرگذاری در صرفه جویی اقتصادی در مواد اولیه سینی های گالوانیزه گرم و سرد بازی می کند.

استفاده از دیوار به عنوان نگهدارنده سینی ها

اصولا استفاده از دیوار به عنوان نگهدارنده سینی ها هزینه کمتری را در برخواهد داشت، اما باید دیوار دارای سختی مناسب بوده و بتواند وزن سینی ها را تحمل نماید. مثلا دیوارهای گچی ساختمان ها گزینه مناسبی برای نصب ساپورت ها و تحمل وزن مجموعه سیستم نگهدارنده و سیستم مدیریت سیم و کابل نیستند، اما دیوارهای بتنی بهترین گزینه برای نصب این سیستم می باشند.

توجه کافی به استحکام دیوار ها

در صورت محکم بودن دیوارها، با رعایت فاصله گذاری استاندارد ساپورت ها بر روی دیوار بر اساس نشریه 110 ساختمان، می توان از انواع براکت و یا انواع دیگر ساپورت نظیر ساپورت تی T شکل استفاده نمود. نشریه 110 ساختمان می گوید که فاصله ساپورت ها از یگدیگر می بایست یک متر باشد اما در عمل گاهی این فاصله را تا 1.5 متر در نظر می گیرند. ساپورت ها توسط رول بولت به دیوار متصل می گردند و معمولا برای اتصال از پیچ نمره 10 آچار خور استفاده می گردد و یا در صورت استفاده از استراکچر محیطی، می توان آن را به بدنه استراکچر جوش داد.

ساخت ساپورت در کارگاه صنعتی

گاهی اوقات کارفرمایان نسبت به ساخت ساپورت در محیط های صنعتی خود اقدام نموده و با نبشی این تجهیز را ساخته و به بدنه سوله جوشکاری میکنند و سپس آن را رنگ آمیزی می نمایند. پس از ساخت ساپورت دیواری به صورت کارخانه ای ( به صورت تی شکل و یا براکت ) و یا در محیط کارگاه سینی ها را بر روی آن گذاشته، با پیچ به بدنه ساپورت محکم می کنند.

نحوه اتصال سینی ها به سقف

نحوه اتصال سینی ها به سقف

در پاره ای از موارد همانطور که اشاره شد، دیوارها گزینه مناسبی برای اتصال سینی ها به آن نیستند و ما مجبور هستیم از سقف، جهت ساپورت گیری استفاده نماییم.یکی از این موارد پارکینگ ها می باشند، در پارکینگ ها عمدتا سقف کوتاه تر از معمول بوده و در صورت استفاده از دیوار به عنوان نگهدارنده ، اتصالات در دسترس بوده و ممکن است برای ساکنین و یا استفاده کنندگان خطراتی به دنبال داشته باشد.

نصب سینی ها در پارکینگ

در پارکینگ ها معمولا از سقف به عنوان نگهدارنده استفاده می کنند و یکی از روشهای معمول آن استفاده از راد گالوانیزه و زیر سینی می باشد. در این روش دو عدد پیچ متری ( راد ) را به سقف بسته و یک پروفیل گالوانیزه ( زیر سینی ) را از هر دوی پیچها عبور می دهند و این کار را در امتداد نصب سینی ها انجام می دهند و معمولا فاصله رادها از یکدیگر را یک متر در نظر می گیرند، سپس سینی ها را برروی زیر سینی ها انداخته و بر روی آن پیچ مینمایند.

ساپورت سقفی گزینه ای مناسب

از دیگر روشهای اتصال سینی ها به سقف استفاده از ساپورت سقفی بوده که خود متشکل از دو قسمت اصلی می باشد یکی بخش متشکل از ناودانی مشبک و بیس پلیت که به سقف پیچ می گرددو بخش دوم براکت که در درون ناودانی مشبک در ارتفاع مورد نظر قرار گرفته و پیچ می گردد. ساپورت سقفی را نیز معمولا به فواصل استاندارد یک متر از یکدیگر نصب می کنند و سینی ها را بر روی براکت ها قرار داده  و به آن پیچ می نمایند. تفاوتی در مدل ساپورتها در سینی های گالوانیزه سرد و گالوانیزه گرم وجود ندارد و در هر دو مدل از همین روشهای ساپورت سقفی و دیواری استفاده می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *