دفتر مرکزی: تهران، خیابان استاد نجات الهی، خیابان صارمی، پلاک ​12، واحد9

EnglishPersian

کاربرد کلید هوایی در تابلو برق

کاربرد کلید هوایی در تابلو برق

کاربرد کلید هوایی در تابلو برق غالبا در ورودی تابلو های قدرت یا کلید اصلی و مصارف تابلو های توضیع یا جریان های بالا (800 تا 6300) آمپر میباشد .

ویژگی ها :

  • قدرت قطع بالا، یکی از ویژگی ها ی مهم این نوع کلید های هوایی نسبت به کلید های دیگر است. بهترین گزینه برای حفاظت خطوط، با جریان بالا میباشد، زیرا در مقابل شدت قوس الکتریکی در هنگام قطع و وصل کلید، و نیز هنگام بروز خطا بسیار مقاوم میباشد .
  • مانند کلید های اتوماتیک MCCB، می تواند تمامی مولفه های الکتریکی لازم را برای حفاظت کامل سیستم های قدرت را انجام دهند.
  • مدار فرمان کلید هوایی دارای قابلیت های متفاوت برای بکارگیری در مدارات میباشند. از جمله پرکاربرد ترین آنها شامل :
  • کنتاکت های NO-NC ، کنتاکت TRIP، رله شانت (SHUNT)، بیوبین آندر ولتاژ ، اعلام خطا(FAULT) ، قفل مکانیکی، نصب موتور در داخل کلید برای شارژ و وصل بصورت خودکار ویا  از راه دور و …
  •  دارای تایم تاخیر در قطع میباشند . مثلا ، در تابلو های توضیع ، اگر یکی از کلید های خروجی اتصالی کند و تریپ دهد ، کلید هوایی که بعنوان ورودی تابلو قرار دارد ، با کمی تاخیر ( در حد مجاز )،تریپ می دهد ، که بقیه قسمت ها قطع نشوند .
  • یکی از مهمترین ویژگی های کلید هوایی، فرمان پذیر بودن آن است. یعنی ما میتوانیم در جریان های بالا از آن به عنوان کنتاکتور نیز استفاده کنیم. مثلا ، امکان START و STOP از راه دور را داریم .

 

در مداراتی که استفاده از کنتاکتور و فیوز جریان بالا، الزام پیدا می کند، کلید هوایی بسیار پرکاربرد میباشد. یعنی می توانیم به جای هردوی آنها، فقط از یک کلید هوایی استفاده کنیم.

در ضمن ایمنی بسیار بالا تری نیز خواهیم داشت .

  • تمام تجهیزات اندازه گیری و حفاظتی که در داخل آن قرار گرفته است ، الکترونیکی هستند و با دقت بسیار بالایی وظیفه خود را انجام می دهند .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *