دفتر مرکزی: تهران، خیابان استاد نجات الهی، خیابان صارمی، پلاک ​12، واحد9

EnglishPersian

استاندارد سینی کابل گالوانیزه گرم

استاندارد سینی کابل گالوانیزه گرم

 

استاندارد ASTM A 123 جهت سینی کابل گالوانیزه گرم چیست؟

مشخصات استاندارد ASTM A123 برای پوشش‌های روی (گالوانیزه گرم) روی محصولات آهن و فولاد نظیر سینی کابل، الزامات گالوانیزه کردن با فرآیند غوطه‌وری داغ فلز روی بر سطح محصولات آهنی و فولادی ساخته شده با اشکال مختلف، نظیر قالب‌ها، صفحات، میله‌های نورد شده، فشرده و آهنگری، را پوشش می‌دهد.

ضخامت پوشش گالوانیزه گرم چقدر است؟

ضخامت پوشش گالوانیزه چقدر است؟ وقتی صحبت از مشخصات گالوانیزه گرم به میان می آید، بیشتر پیمانکاران می دانند که برای مطابقت با استانداردها، فولاد با ضخامت 7 میلی متری به ضخامت پوشش متوسط 85 میکرون روی نیاز دارد و مطابق جدول هر چقدر ضخامت ورق آهن کاسته میشود، میزان روی کمتری نیز بر سطح آن می نشیند.

استاندارد ASTM123 سینی کابل گالوانیزه گرم

 

چگونه ضخامت گالوانیزه را مشخص می کنند؟

به عنوان مثال استاندارد بریتانیا برای گالوانیزه گرم، BS EN ISO 1461 (2009)، بیان می کند که فولاد ضخیم تر از 6 میلی متر باید دارای حداقل ضخامت پوشش گالوانیزه 85 میکرون باشد و مقطع فولادی 3 تا 6 میلی متر باید دارای حداقل پوشش گالوانیزه با ضخامت 70 میکرون باشد. برای ضخامت های کمتر نیز مطابق جدول بالا اندازه گیری استاندارد صورت میگیرد.

DFT در گالوانیزه چیست؟

یکی از اصطلاحات رایج در فرآیند گالوانیزه گرم، قرائت ضخامت لایه خشک مناطقی که به آنها پرداخته شد بوده، که باید برای تایید میزان مشخص شده باقیمانده گالوانیزه انجام شود. اندازه‌گیری‌ها بر اساس ASTM E376، به عنوان روشی استاندارد برای اندازه‌گیری ضخامت پوشش با روش‌های آزمایش میدان مغناطیسی یا جریان گردابی (الکترومغناطیسی) انجام میشود.

GSM در پوشش روی چیست؟

جرم پوشش روی (g/m2) = ضخامت (µm) x چگالی روی (7.14)

برای تبدیل جرم پوشش روی به ضخامت پوشش روی: ضخامت پوشش روی (µm) = جرم (g/m2) / چگالی روی (7.14)

مثال: ضخامت پوشش روی اندازه گیری شده در یک طرف ورق CGI 20 میکرومتر است.

تفاوت بین ASTM A123 و A153 چیست؟

ASTM A153 مشخصات گالوانیزه گرم برای سخت افزارها و اتصال دهنده هایی است که پس از گالوانیزه کردن برای حذف روی اضافی، چرخانده می شوند یا به روش دیگری (مشعل و برس فولادی) اضافه روی را حذف می نمایند. اما ASTM A123 روش گالوانیزه گرم برای اکثر موارد دیگر (به جز میلگردهای تقویت کننده منفرد) است.

آیا تفاوتی بین گالوانیزه و گالوانیزه گرم وجود دارد؟

به طور خلاصه، گالوانیزه گرم نوعی از انواع روشهای گالوانیزه است. تفاوت اصلی بین گالوانیزه و گالوانیزه گرم در این است که مواد گالوانیزه دارای پرداخت صاف و تیز هستند، در حالی که سازه های گالوانیزه گرم دارای پرداختی خشن تر هستند و در مواردی استفاده میشوند که سطح ظاهر کار خیلی اهمیت نداشته اما میزان مقاومت بالاتری در برابر زنگ زدگی دارند.

آیا گالوانیزه کردن بهتر از رنگ کردن است؟

گالوانیزه گرم محافظت کاتدی و مانعی را برای فولاد در برابر فرآیند زنگ زدگی فراهم می کند و با ایجاد یک سیستم بدون زنگ زدگی، نگهداری را در اکثر محیط ها به مدت 50 تا 75 سال ارائه می دهد. رنگ فقط یک لایه محافظ و مانع است و هنگامی که خراش و ترک بر روی آن ایجاد می شود، خوردگی فولاد زیرین فوری است.

دوام فلز یا سینی کابل گالوانیزه چقدر است؟

پوشش روی فولاد گالوانیزه گرم در خشن ترین خاک 35 تا 50 سال و در خاک های کمتر خورنده 75 سال یا بیشتر دوام می آورد. اگرچه رطوبت بر خوردگی تأثیر می گذارد، اما خود دما تأثیر کمتری دارد. پوشش های روی گالوانیزه در دماهای بسیار سرد و گرم به خوبی پاسخ می دهند.

آیا می توان سینی کابل گالوانیزه را جوش داد؟

جوشکاری فولاد گالوانیزه یا سینی برق گالوانیزه گرم را می توان به طور ایمن و مؤثر انجام داد، اگرچه اقدامات مهمی وجود دارد که باید قبل از آن انجام شود. برای جوشکاری ایمن فولاد گالوانیزه، کدهای ایمنی باید خوانده و تجزیه و تحلیل شوند و از تجهیزات حفاظت فردی مناسب برای محافظت از جوشکارها در برابر خطراتی مانند بخارات سمی استفاده شود.

معایب فولاد گالوانیزه چیست؟

پوشش های گالوانیزه با وجود عمر طولانی و مقاومت در برابر خوردگی، همچنان در معرض تراشه، ترک خوردن و آسیب های مشابه هستند. به عنوان مثال، استفاده از آن بر روی ستون‌هایی که برای محافظت از ویترین فروشگاه‌های خرده‌فروشی در برابر آسیب چرخ های فروشگاهی طراحی شده‌اند، می‌تواند به معنای خراش‌ها و تراشه‌های فراوان باشد.

آیا پوششی بهتر از گالوانیزه کردن داریم ؟

برای هر نوع کاربردی، پوشش رنگ پودری مزایای مشخصی نسبت به گالوانیزه کردن دارد. در حالی که گالوانیزه به دلیل دوام در برابر عناصر شهرت دارد، پوشش‌های پودری امروزی مطابقت شایسته‌ و هم وزنی را ارائه می‌کنند. گزینه هایی وجود دارد که نشان می دهد پودرهای فوق العاده بادوام، محافظت بیشتری را در برابر نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش ارائه می دهند

آیا گالوانیزه فولاد را ضعیف می کند؟

از دو آزمایش انجام شده بر روی دو نوع فولاد می توان گفت که گالوانیزه گرم کردن فولاد بدون روکش، با مقاومت بالا یا گالوانیزه گرم فولاد پیش گالوانیزه با استحکام بالا به دنبال اسید زدایی پوشش اولیه ، هیچ تأثیری در استحکام ساختاری فولادهای مورد استفاده ندارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *