دفتر مرکزی: تهران، خیابان استاد نجات الهی، خیابان صارمی، پلاک ​12، واحد9

EnglishPersian

بهترین متریال و مواد اولیه برای ساخت انواع سینی کابل چیست ؟

بهترین متریال و مواد اولیه برای تولید و ساخت انواع سینی کابل چیست ؟

برای ساخت سینی برق  ابتدا می بایست با توجه به موقعیت قرارگیری و محل نصب جنس متریال و مواد اولیه تولید سینی کابل را انتخاب نماییم.

مهمترین پارامتر برای این انتخاب،  اطلاع از شرایط آب و هوایی محل نصب سینی ها می باشد. این تجهیز عمدتا به صورت یک فلز پایه بوده که با توجه به محل قرارگیری و میزان رطوبت نسبی، پوششی از فلز دیگر که در برابر زنگ زدگی مقاوم است بر روی آن قرار می گیرد.

مواد اولیه سینی کابل

تولید سینی کابل با مواد اولیه مرکب از فلز آهن با پوشش گالوانیزه سرد

معمولا در نقاطی که رطوبت کمی دارد و یا اصطلاحا به لحاظ آب و هوایی خشک هستند و در معرض مستقیم پاشش آب قرار نمیگیرند، بهترین گزینه برای انتخاب مواد اولیه و نوع پوشش استفاده از فلز روی یا zinc بوده که طی عملیاتی که اصطلاحا به آن عملیات گالوانیزه سرد می گویند، بر روی سطح آهن قرار میگیرد.

در این مناطق عمدتا از ورق آهنی که در کارخانه تولید ورق گالوانیزه شده است، استفاده می کنند تا پروسه را به لحاظ زمانی مدیریت کرده و زمان کمتری را برای تولید مواد اولیه طی نمایند.

ورق آهنی نیز عمدتا با روش نورد سرد تولید شده و به صورت ورق روغنی می باشد و طی فرایند برق دار کردن ورق آهن و فلز روی به صورت کاتد و آند، با یکدیگر پیوند الکتریکی برقرار می نمایند.

با توجه به پایین بودن رطوبت منطقه مورد استفاده، میزان ضخامت روی برای پوشش این ورق گالوانیزه در حدود 10 تا 15 میکرون بوده که کاملا مناسب می باشد.

از تولید کنندگان به نام ورق گالوانیزه در ایران می توان از شرکت هفت الماس قزوین، شرکت فولاد کاشان، ورق خودرو شهرکرد و تاراز نام برد که این ورق ها را با گریدهای مختلف و با کیفیت های متفاوت جهت استفاده در صنایع مختلف ارائه می نمایند.

تولید سینی ها با مواد اولیه متشکل ازفلز آهن با پوشش گالوانیزه گرم

اما بهترین متریال و مواد اولیه برای ساخت این تجهیز در مناطق با میزان رطوبت نسبتا بالا استفاده از فلز آهن با پوشش گالوانیزه گرم می باشد. به طور مثال در شمال کشور و یا جنوب کشور که به دلیل نزولات جوی فراوان  و نزدیکی فاصله به دریا ، میزان رطوبت از سایر نقاط کشور بیشتر بوده و می بایست از این نوع پوشش استفاده نمود.

از دیگر نقاطی که می بایست از پوشش آبکاری گرم استفاده نمایند می توان به موتور خانه ها و یا تاسیساتی که در پشت بام نصب می گردند، اشاره نمود.این نقاط نیز در معرض رطوبت و یا پاشش مستقیم آب قرار گرفته که ممکن است سطح فلز آهن را دچار زنگ زدگی نمایند.

سینی ها در این نوع پوشش ابتدا با ورق آهنی نورد شده با روش سرد یا گرم، تولید شده سپس به واحد آبکاری گرم منتقل و سطح آن با پوششی به میزان 60 تا 70 میکرون پوشیده می شوند که در برابر رطوبت نقطه نصب بسیار مقاوم هستند.

تولید سینی ها با فلز آهن همراه با پوشش استیل 

و در آخر بهترین متریال و مواد اولیه برای تولید سینی هایی که در نقاط با رطوبت بسیار بالا و در معرض بخارات اسیدی و آلاینده های دیگر قرار میگیرند، استفاده ازپوشش استیل می باشد .

در این مورد نیز مانند سینی های گالوانیزه سرد، از ورق استفاده می گردد و عملیات پوشش دهی استیل در کارخانه تولید ورق استیل انجام میگیرد.

پتروشیمی ها و کارخانجاتی که در معرض اسید و بخارات اسیدی قرار میگیرند، بهتر است که از این نوع پوشش برای ساخت سینی ها و محافظت از کابل هایشان استفاده نمایند و شایان ذکر است که استفاده از این ورق برای تولید هزینه های بالاتری نسبت به سایر انواع خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *