دفتر مرکزی: تهران، خیابان استاد نجات الهی، خیابان صارمی، پلاک ​12، واحد9

EnglishPersian

تعمیر و نگهداری از سینی های کابل

تعمیر و نگهداری از سینی های کابل

از آنجا که سینی های کابل، نردبان و کانال های پشتیبانی، معمولاً بدون قطعات متحرک طراحی می شوند، فعالیت نگهداری بسیار کمی لازم است. در صورت نصب صحیح، این سیستم ها می توانند یک ساختار پشتیبانی سفت و سخت با طول عمر بالا ارائه دهند.

سینی های کابل، نردبان ها و سی چنل ها در شرایط عادی عملا بدون تعمیر و نگهداری هستند. با این حال، طبق برنامه نگهداری معمول تجهیزات برای تجهیزات الکتریکی، ممکن است نیاز به بازرسی دوره ای سیستم های مهار شود.

نگهداری سینی کابل

از آنجا که تجهیزات نمی توانند همیشه بازرسی شوند، ممکن است برای تعیین زمان مناسب برای انجام بررسی ها، یک برنامه تعمیر و نگهداری لازم باشد. در شرایط عادی باید بازدید کافی در نظر گرفته شود. برای اطمینان از سالم بودن اتصالات و ساپورت ها ، باید در همه نقاط اتصال بررسی و بازدید انجام شود و مناطق مشکوک باید به توصیه های بازرس محکم شود.

همچنین باید از نظر رسوب اشیاء خارجی و ورود آنها به سیستم حمل کابل، به طور منظم مورد بازدید قرار گیرد. هر موردی که به عنوان مانع بر سر  راه های سیم کشی شناخته می شود باید برداشته شود.

می بایست بازدید های میدانی باید برای بررسی خوردگی انجام شود. به ویژه در مواردی که فلزات غیر مشابه با یکدیگر در تماس هستند. توصیه می شود که هرگونه عملکرد نگهداری سینی کابل در اولین فرصت توسط پرسنل واجد شرایط انجام شود.

وقتی سینی ها، نردبان ها و ساپورت چنل ها در معرض فعالیت لرزه ای، الگوی آب و هوایی غیرمعمول یا هرگونه ناهنجاری دیگری قرار می گیرند، توصیه می شود که بازرسی انجام شود و هرگونه فعالیت اصلاحی ممکن انجام شود.

بازدیدهای به موقع و بررسی میدانی مناسب از سینی ها باعث می گردد که از تحمیل هزینه های نگهداری و تعمیر سینی کابل احتمالی جلوگیری گردد.

برداشتن کابل های اضافی

اگرچه کابلهای غیرفعال یا بلااستفاده ممکن است درون یک سیستم سینی یا نردبان کابل باقی بمانند. اما بهتر است این کابلها را بردارید تا ظرفیت حمل کابل در آینده آزاد شود و سیستم تهویه در سیستم باقیمانده بهبود یابد. برداشتن این کابل ها فقط باید توسط افراد مختصص انجام شود.

تعمیرات در محل

در مواردی که صدمه به سینی ها، نردبان ها یا ساپورت های آن وارد شده باشد، انجام برخی از تعمیرات و نگهداری سینی کابل اصلاحی لازم است. این آسیب ممکن است به عنوان مثال، شکسته شدن یا خم شدن سینی یا نردبان و ریل های جانبی باشد. همچنین ممکن است به شدت تغییر شکل یافته باشد. بسته به درجه آسیب، توصیه می شود برای حفظ یکپارچگی کلی نصب، قطعات تعویض شود تا اینکه تعمیر شود. در صورت وجود پشتیبانی کافی، اجزای سیستم ممکن است به راحتی توسط یک شخص متخصص جایگزین شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *