دفتر مرکزی: تهران، خیابان استاد نجات الهی، خیابان صارمی، پلاک ​12، واحد9

EnglishPersian

نحوه استفاده و بارگزاری صحیح سینی کابل

بارگزاری صحیح سینی کابل و نحوه استفاده از آن

بارگزاری سینی کابل را از آنجایی که این تجهیزات دارای اندازه های بسیار متنوعی هستند، می توان طوری طراحی کرد که طیف گسترده ای از تنظیمات بارگزاری را در خود جای دهند. سینی های کابل به دلیل انعطاف پذیری زیاد، بیش از حد در معرض بار قرار می گیرند. بارگذاری ایمن و مجاز سینی های کابل با سه معیار کنترل می شود:

– محدودیت های وزن مشخص شده توسط سازنده

– محدودیت های پر شدن کابل به دلیل محدودیت های ناحیه کراس برشی

– الزامات فاصله هادی ها از یکدیگر.

اندازه و تعداد مناسب سینی های کابل برای نصب، به تعداد و اندازه هادی های موجود و منطقه پر کردن مجاز مشخص شده در راهنمای ارائه شده توسط سازنده بستگی دارد. از آنجا که در ساخت سینی ها انعطاف پذیری را برای انبساط و تغییرات ایجاد می کنند، مهندسان و طراحان باید سیستم های سینی را با در نظر گرفتن پیش بینی نیازهای فعلی و آینده طراحی و اندازه کنند.

الزامات بار و پشتیبانی از آن

برای تعیین نوع و تعداد سینی های کابل و پشتیبانی مورد نیاز برای کنترل بارها طراحان باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرند، از جمله عوامل محیطی یا آب و هوایی، وزن سینی های کابل با توجه به نیازهای فعلی و آینده و پیش بینی اضافه شدن کابل ؛ نیروهای الکترومغناطیسی ایجاد شده توسط کابل ها و لوازم جانبی نصب شده .

تولید کنندگان سیستم های سینی طیف گسترده ای از قطعات و روش های پشتیبانی معمول، همچنین راهنماهای نصب دقیق و جداول را برای پشتیبانی مناسب و فضای پشتیبانی از سینی ها ارائه می دهند که می توانید از آنها نیز استفاده کنید. با این حال، برای تعیین محل پشتیبانی، معمولاً به محاسبات مهندسی و استفاده از نرم افزارهای مهندسی و بارگزاری ایمن نیاز است تا سیستم سینی برق طراحی شده، قدرت مناسب را تأمین کند.

بارگزاری سینی کابل

اهمیت پشتیبانی و استفاده از فضای مجاز سینی ها

پر شدن بیش از حد سینی ها می تواند خطرات جدی را به دنبال داشته باشد. اگر وزن کابل های داخل سینی بیشتر از حد مجاز شود، خطرناک است. تمام سینی های کابل و تکیه گاه ها و ساپورت های مربوط به آنها برای حداکثر وزن مشخصی طبقه بندی می شوند، که تا حدی بر اساس محدوده پر کردن مجاز بر اساس موارد گفته شده در بالا و فاصله تکیه گاه های سینی تعیین می شود.

بارگزاری سینی کابل بیش از حد استاندارد می تواند منجر به خرابی آن ها، نقاط اتصال آن و یا تکیه گاه ها شود، که باعث ایجاد خطراتی می شود از جمله برای افرادی که در زیر سینی برق فعالیت دارند و یا حتی می تواند منجر به شوک الکتریکی و حوادث ناشی از خرابی،و یا انفجار از خرابی قطعه شود و کابل ها به طور ناگهانی دیگر پشتیبانی نمی شوند.

جلوگیری از تجمع گرما مسئله مهم دیگری است. عبور جریان در هادی ها باعث گرم شدن سینی ها می شود. هنگامی که سینی ها بیش از حد بارگیری می شوند، گرمای بیش از حد در هادی ها و اطراف آن جمع می شود، که می تواند باعث خرابی عایق شده و خطرات احتمالی شوک یا آتش سوزی ایجاد کند. آتش سوزی می تواند در سینی های کابل (که ممکن است مسیر آتش سوزی ایجاد کند) و یا در مواد قابل احتراق نزدیک سینی ها رخ دهد. بعلاوه، استفاده نامناسب از سیم های قابل انعطاف در سینی های کابل می تواند منجر به گسترش بخارات سمی در صورت آتش سوزی شود.

استاندارد کابل کشی روی سینی برق

کابل کشی و بارگزاری روی سینی ها و جداسازی کابل های موجود در یک سیستم مدیریت کابل، از اساسی ترین کارهای لازم برای جلو گیری از پر شدن بی مورد فضای سینی ها میباشد. برای جداسازی کابل های برقی، مخابراتی، شبکه و … بهتر است از یک دیوایدر استفاده شود، که این امر موجب شناسایی بهتر کابل ها و همچنین ایجاد نظم خاص در کابل های موجود در کف سینی کابل می باشد. شکل زیر نحوه صحیح کابل کشی روی سینی های کابل را در یک سینی برق به خوبی نمایش میدهد.

استاندارد کابل کشی روی سینی برق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *