دفتر مرکزی: تهران، خیابان استاد نجات الهی، خیابان صارمی، پلاک ​12، واحد9

EnglishPersian

سینی کابل فلزی

سینی کابل فلزی

سینی کابل فلزی عنوان مطلبی است که مقاله پیش رو به توضیح درباره آن می پردازیم. یکی از مراحل مهم و اساسی در صنعت ساختمان سازی و پروژه های صنعتی مختلف برق کشی و توزیع آن می باشد که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

انتقال سیم ها و کابل های مختلف از یک قسمت به بخش های دیگر بدون سیستم محافظ میتواند باعث بروز حوادثی مانند برق گرفتگی، آتش سوزی گردد.

 

وظایف عمده سیستم مدیریت کابل

وجود تعداد زیادی از سیم و کابلها بدون هیچ گونه محافظ و پوششی علاوه بر بحث امنیت، از بابت جنبه ظاهری نیز موجب زشت جلوه دادن محیط میگردد. به همین علت و برای رفع این مشکلات تجهیزاتی طراحی شده اند که می توانند به عنوان پوششی برای کابلها به کار رفته و موجب افزایش ایمنی و زیبایی می شود. یکی از این تجهیزات سینی کابل فلزی می باشد که دارای ویژگی ها و خصوصیاتی  است که باعث استفاده گسترده از آن در صنعت شده است.

سیم و کابلهای زیادی در تاسیسات الکتریکی پروژه های صنعتی و ساختمانی به کار می روند. انباشته شدن آن ها بدون هیچگونه محافظتی میتواند باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی شود. سیم و کابلها بدون محافظ ممکن است به مرور زمان و یا در اثر ضربات مختلف و کشیده شدن دچار آسیب شود. و باعث از بین رفتن عایق و لخت شدن گردند.

در نتیجه در صورت برخورد به یکدیگر اتصالی کرده و موجب برق گرفتگی شود و صدمات جبران ناپذیری را به بار آورند. سینی برق فلزی وسیله ای است که از آن به منظور جدا کردن سیم ها و کابلها استفاده می کنند. با استفاده از آن می توان کابلها را در فاصله ای معین از یکدیگر قرار داد.

 

 

قبل از انتخاب و خرید سینی کابل مورد نظر باید با ویژگی ها، خصوصیات و سیستم پشتیبانی های لازم و شیوه نگهداری از سینی آشنا شوید.

کدام سینی کابل فلزی مناسب پروژه شما می باشد؟

برای انتخاب سینی برق مناسب باید این نکته را بدانید که قرار است در چه محلی آن را نصب کنید. در مقاله های قبل که بیشتر در خصوص سینی ها توضیحاتی را ارائه داده ایم.

بیان کردیم که سینی برق با توجه به کارکرد و کارایی آن ها، در اندازه ها و ابعاد متفاوتی تولید و در اختیار خریداران قرار میگیرد. موقعیت مکانی که قرار است سینی ها در آنجا نصب شود بر استحکام، مقاومت و سایز سینی ها تاثیر گذار خواهد بود.

استفاده از سینی برق فلزی در محیط های خارجی

هنگام انتخاب سینی فلزی برای یک پروژه در محیط های خارجی باید این نکته را در نظر داشته باشید که شرایط آب و هوایی مانند برف، باران و تکان های لحظه ای به دلیل وزش باد های شدید بر سینی ها تاثیرگذار خواهد بود. بنابراین باید در انتخاب مشخصات فنی از جمله عرض، ضخامت، جنس سینی و دیگر موارد دقت کنید.

اگر پروژه شما در شهر هایی با آب و هوایی مرطوب می باشد (اکثرا شهر های شمال و جنوب کشور) باید هنگام سفارش و انتخاب سیستم سینی برق، تجهیزی را باید انتخاب کنید که در برابر شرایط جوی خورنده مقاوم باشد. سینی برق گالوانیزه گرم عمقی تولید شده در شرکت توان گستر برای اینگونه محیط ها طراحی و تولید می شوند.

استفاده از سینی برق در محیط های داخلی

در برخی تاسیسات صنعتی که گاهی اوقات میزان وزن بار ها تا 100 کیلوگرم می شود، باید سینی کابل فلزی متناسب با این شرایط را انتخاب کرد. در نحوه انتخاب سینی برق برای محیط ها و فضاهای داخلی مانند فروشگاه ها، ادارات، مراکز تجاری و محل هایی که در معرض دید می باشد باید ظاهر مناسب (از نظر جلوه ظاهری)، وزن مناسب و فضای دسترسی مورد توجه قرار بگیرد.

با توجه به شرایط آب و هوای محیطی که سینی در آن نصب می شود نیز باید پوشش سینی کابل مناسب در نظر گرفته شود که عمدتا در فضاهای داخلی به علت نداشتن شرایط جوی خاص سینی ها از نوع گالوانیزه سرد یا رنگ شده استفاده می شود.

 

سینی کابل مناسب فضای داخل

 

چه تعداد سینی برق مورد نیاز است؟

طبق مقررات و استاندارد های NEC (آیین نامه ملی برق)، مشخصاتی نظیر طول، عرض، ارتفاع لبه و ضخامت سینی کابل فلزی بر روی آن ها نوشته شده است. حال باید با در نظر گرفتن محیطی که می خواهید سینی های کابل را در آنجا نصب کنید.

ابتدا باید یک نقشه کلی از آن محل در اختیار داشته باشید. سپس با توجه به متراژ آن محیط سفارش خود را ثبت کنید. شاخه های سینی در طول 2 و 3 متری تولید می شوند. در این صورت می توانید تعداد شاخه های مورد نظر خود را بیابید.

علاوه بر شاخه سینی کابل با توجه به محل نصب باید انواع اتصالات و لوازم جانبی را نیز برای سیستم سینی برق در نظر بگیرید. که می تواند شامل انواع زانویی های افقی و عمودی، سه راهی، چهارراهی، تبدیل و … شود.

 

* در آخر توصیه می شود برای سفارش سینی کابل مورد نیاز و راهنمایی در خصوص اینکه کدام یک از محصولات شرکت توان گستر برای پروژه شما مناسب تر می باشد می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید و سپس اقدام به خرید نمایید.

 

راه های ارتباط با ما :

 

راه های ارتباط با سینی کابل توان گستر

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *