دفتر مرکزی: تهران، خیابان استاد نجات الهی، خیابان صارمی، پلاک ​12، واحد9

EnglishPersian

اتصالات و تجهیزات سینی کابل

اتصالات و تجهیزات سینی کابل

همانگونه که در مقالات قبل عنوان شده بود استفاده و نصب سینی کابل در تاسیسات برقی پروژه های صنعتی، ساختمان و یا سایر پروژه ها به منظور هدایت و انتقال سیم و کابلها و همچنین حفاظت از آنها بسیار توصیه می شود. سینی کابل فلزی از تجهیزات بسیار ایمن و مناسب جهت کابل کشی می باشد. ممکن است این مسئله برای شما هم ایجاد شده باشد که در هنگام نصب سینی برق در اکثر مواقع بنا به شرایط و فضای محیطی که قرار است سینی ها در آنجا نصب شود، به تغییر مسیر برای ادامه سینی کشی و یا تغیر در ارتفاع سینی ها نیاز پیدا کنید.

به طور کلی میتوان بیان کرد که به منظور اتصال سینی و نردبان کابل و ایجاد جهت دلخواه خود بخش های مختلف این تجهیزات را به یکدیگر متصل و مسیر تازه ای را برای کابل کشی ایجاد کنید. اتصالات و تجهیزات سینی کابل از جمله پرکاربرد ترین و مهمترین قطعات برای سینی کشی در تاسیسات برقی یک پروژه صنعتی می باشند.

اتصالات و تجهیزات سینی کابل جهت ارتباط بین سینی کابلها و در سایز های مختلف استفاده می شود. تمام اتصالات سینی های برق تولید شده در شرکت توان گستر از ورق گالوانیزه گرم و گالوانیزه سرد تولید می گردد. همچنین این اتصالات به صورت عمودی و افقی تولید و در دسترس خریداران قرار می گیرد. از مهم ترین موارد کاربرد اتصالات سینی کابل در مواقعی می باشد که از خط اصلی کابل کشی در سینی برق اصلی،  انشعابات فرعی نیاز داشته باشیم و بخواهیم در مسیری دیگری کابل کشی را ادامه دهیم، استفاده می شود و همچنین در ارتباط بین سینی کابلها در سایز های مختلف نیز کاربرد دارند.

اتصالات و لوازم جانبی سینی کابل توان گستر

اتصالات و لوازم جانبی سینی کابل نیز همانند سایر محصولات شرکت توان گستر (سینی برق، نردبان کابل، لوله فولادی و…) در ضخامت های 1، 1.25، 1.5، 2 و 2.5  میلیمتر تولید و در بازار عرضه می گردد. ارتفاع لبه اتصالات سینی برق نیز 4، 5 و 6 سانت می باشد. همچنین می توان به صورت سفارشی با ارتفاع های بلند تر نیز به درخواست خریدار تولید شود. معمولا درب اتصالات سینی برق از ورقی با ضخامت کمتر از ضخامت ورق اتصالات سینی برق تولید می شود. اما گاهی اوقات نیز به سفارش مشتری ضخامت هر دو یکی در نظر گرفته می شود. اتصالات سینی ها نیز همانند خود سینی ها در دو نوع بدون پانچ و پانچ شده تولید می شوند.

جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی اتصالات سینی کابل فلزی

به منظور جلوگیرى از زنگ زدگی و خوردگی اتصالات سینی کابل فلزی، از پوشش گالوانیزه گرم عمقی استفاده می شود. برای جلوگیری از ایجاد خسارت و آسیب رسیدن به سیم و کابل ها و سایر تجهیزات و همچنین برای کابل کشی آسان تر حتما می بایست که سطح داخلی اتصالات سینی برق صاف و عاری از هر گونه پلیسه باشد. اتصالات سینی توسط دستگاه CNC پانچ می شود. خم کاری کلیه اتصالات سینی ها و نردبان های کابل نیز توسط دستگاه خم اتوماتیک انجام می شود. خریداران باید این نکته را در نظر داشته باشند که برای سفارش سینی و اتصالات آن می بایست به حجم بار موجود و میزان ظرفیت اتصالات سینی، به عرض، ارتفاع، طول و ضخامت ورق توجه کنند. زیرا اتصالات سینی کابلها باید طوری ساخته شوند که ظرفیت تحمل بار موجود را داشته باشند.

 

تمامی اتصالات سینی کابل در مجموعه توان گستر از ورق های برش خورده فولادی و سپس انجام فرایند آبکاری گالوانیزه گرم عمقی ساخته می شوند. همچنین این متعلقات سینی مطابق با استاندارد های BSEN61537 و IEC61537 تولید می گردد. باید این نکته را در نظر گرفت که اتصالات سینی کابل حتما می بایست از همان مواد اولیه ای که سینی کابل ساخته میشود تولید شوند. یعنی دقیقا با همان کیفیت وهمان ضخامت ورق و آبکاری. گاهی اوقات مشاهده شده که سایر شرکت ها برای کسب سود بیشتر و منافع خود از رعایت این نکته خودداری نموده و همچنین به خریداران نیز در خصوص یکسان نبودن توضیحات لازم را ارائه نمی کنند.

 

اتصالات سینی‌های کابل در اشکال و در کاربرد های بسیار متنوعی تولید می‌شوند. از مهم‌ترین انواع این اتصالات می‌توان به ساپورت های دیواری، براکت‌ها، ساپورت ‌های آویز سقفی (بیس پلیت و ستون و براکت)، زانویی ۹۰ درجه، زانویی ۴۵ درجه، زانویی‌های لولا دار قابل تنظیم، سه راهی سینی، چهار راهی سینی، رابط سینی کابل، انواع تبدیل ها، انواع پیچ و مهره و واشر و … اشاره کرد. حال در اینجا می خواهیم به معرفی انواع اتصالات و لوازم های جانبی سینی کابل بپردازیم.

1- رابط سینی کابل (Connector)

رابط سینی کابل جهت ایجاد ارتباط بین شاخه های سینی کابل در سایز های مختلف استفاده می شود. رابط ها در سه مدل رابط مستقیم، رابط بغل بند و رابط قابل تنظیم تولید می گردد. رابط سینی کابل یکی از پرکاربرد ترین متعلقات سینی کابل به شمار می آید.

 

رابط سینی کابل

 

2- تبدیل سینی کابل (Reducer)

تبدیل سینی کابل جهت اتصال دو سینی به هم و یا به منظور کاهش یا افزایش عرض سینی ها استفاده می شود. به راحتی می توانید عرض سینی کابل خود را کمتر یا بیشتر نمایید. تبدیل سینی برق در سه مدل تبدیل مستقیم، تبدیل راست و تبدیل چپ در دسترس می باشد. تبدیل سینی کابل در واقع نوعی رابط مستقیم است که یک سمت آن با عرض بزرگ تر تولید می شود و در قسمت وسط تبدیل کوچک تر است. در نتیجه سمت دیگر با اندازه کوچکتر مشخص می باشد. به طور مثال می توان سینی با عرض 10 سانتی متر را به سینی کابل عرض 20 سانتی متر ارتباط داد. این حالت به صورت کاملا مستقیم می باشد اما در شرایطی از نقشه مخصوصا در سقف از یک عرض باز در قسمت راست را بخواهیم به یک عرض بسته تر سینی کشی کنیم از تبدیل چپ و برعکس آن حالت تبدیل راست مورد استفاده قرار می گیرد.

 

انواع تبدیل سینی کابل

 

3- زانوی افقی سینی کابل (Elbow)

زانوی افقی سینی کابل یکی از پرکاربردترین متعلقات سینی برق می باشد. از زانوی افقی سینی برق می بایست در محیط های خاصی استفاده شود. هنگامی که در مرحله نصب سینی برق و کابل کشی بر روی سینی در مسیر های افقی هستید، در کناره ها و گوشه های دیوار به فرورفتگی ها و برآمدگی هایی برخورد می کنید. به طور مثال ممکن است در بین مسیر ستونی وجود داشته باشد. یا به کنج دیوار رسیده باشیم، نمی توان در چنین شرایطی از سینی کابل به تنهایی استفاده کرد. در این هنگام نیاز به زانوی افقی سینی کابل خواهید داشت. زانوی افقی سینی برق جهت اتصال دو سینی در زوایای 45 و 90 درجه  به هم استفاده می شود. که به دو صورت زانوی  45 درجه افقی سینی و زانو افقی سینی 90 درجه تولید می شود. زانوی سینی 45 درجه برای اتصال دو شاخه سینی فلزی در زاویه 45 درجه  به یکدیگر استفاده می شود.

 

زانوی افقی سینی کابل

 

4- زانوی عمودی سینی کابل (Riser)

یکی دیگر از اتصالات سینی برق، زانویی عمودی می باشد که در سطوح مختلف و غیر هم سطح کاربرد دارد. با توجه به نیاز های نصب از یکی از آنها برای اتصال دو سینی کابل به یکدیگر برای ادامه مسیر کابل کشی در ارتفاع بالاتر یا پایین تر در سیستم های سینی های برق مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین می توان در هنگامی که زاویه دقیق بین دو شاخه از سینی مشخص نباشد، زانویی های قابل تنظیم لولا دار مورد استفاده قرار گیرد. زانوی عمودی به منظور اتصال دو سینی در زاویه های 45 و 90 درجه  به هم استفاده می شود. زانوی عمودی اتصال دهنده هایی هستند که در جهت عمودی منجر به تغییر جهت و امتداد مسیر سینی ها می شوند. این زانویی نیز در دو نوع: زانوی عمودی داخلی و زانوی عمودی خارجی تولید می گردد که با توجه به هدف خریدار هر کدام کاربرد جداگانه ای دارد.

 

زانوی عمودی سینی کابل

 

5- سه راهی سینی کابل (Tee Way)

سه راهی سینی کابل یکی دیگر از اتصالات سینی برق می باشد. کاربرد سه راهی در هنگامی می باشد که نیاز داریم نصب سینی کابل و ادامه کابل کشی در سه مسیر و با زوایای درجه از هم امتداد یابد از سه راهی سینی کابل استفاده می‌شود. بنابریان سه راهی سینی کابل مناسب جهت عبور سینی کابل در سطوح مختلف و با انشعاب 3 جهته در سطوح افقی می‌باشد.

 

 

6- چهار راهی سینی کابل (Cross Way)

چهار راهی سینی کابل یکی دیگر از متعلقات سینی های برق می باشد و در هنگامی که در نصب سینی فلزی و کابلکشی نیاز است سینی به مسیر های مختلفی تقسیم و انشعاب داده شود، از چهار راهی افقی استفاده می شود. چهار راهی سینی برق جهت عبور سینی برق با انشعاب در ۴ سمت در سطوح افقی مناسب است. چهار راهی سینی برق جهت اتصال چهار سینی ها در زوایای 90 درجه  به هم استفاده می شود. چهار راهی سینی یکی از اتصالات مهم و پرکاربردی است که در محیط های مختلف و با توجه به مسیر نصب از آن استفاده می شود.

 

* در مورد اتصالات باید این نکته را یادآور شد که برای تمامی آیتم های ذکر شده درب محافظ نیز تولید می گردد.

 

 

قیمت اتصالات سینی کابل

قیمت انواع اتصلات سینی کابل بر اساس نوع و محل مورد استفاده و جنس، وزن و ابعاد سازه و طراحی پروژه می تواند دستخوش تغییراتی باشد. از این رو جهت خرید و اطلاع از قیمت سینی کابل و اتصالات و ثبت سفارش خود با واحد فروش شرکت توان گستر تماس حاصل فرمایید.

 

راه های ارتباط با ما :

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *