دفتر مرکزی: تهران، خیابان استاد نجات الهی، خیابان صارمی، پلاک ​12، واحد9

EnglishPersian

لوازم جانبی سینی کابل

لوازم جانبی سینی کابل

لوازم جانبی سینی کابل به عنوان یکی از تجهیزات پرکاربرد در صنعت برق و تاسیسات الکتریکی می باشد که به منظور کابلکشی و سیم کشی و توزیع جریان الکتریکی به‌کار می‌رود. سینی برق، انواع سیم و کابلها ( فشار قوی، دیتا، شبکه، سیگنال و…) را در خود جای داده و علاوه بر مرتب سازی، باعث حفظ ایمنی سیم و کابلها نیز می‌شود. از سینی برق می‌توان در محیط‌ها و مکان‌های مختلف استفاده کرد ( فضای بسته، فضای باز، محیط‌های مرطوب، محیط‌های پرخطر و همچنین محیط‌هایی که دارای نویز الکتریکی و یا لرزش می‌باشند). سینی برق مانند تمام تجهیزات الکتریکی دیگر، باید مطابق با استانداردهای بین المللی و دارای تاییدیه معتبر باشد.

کاربرد تجهیزات و لوازم جانبی سینی برق

سینی برق فلزی که برای سیم کشی و کابلکشی در تاسیسات یک پروژه مورد استفاده قرار می گیرند، برای نصب و راه اندازی سیستم مدیریت سیم و کابلها به تجهیزات دیگری نیازمند می باشد. لوازم جانبی سینی کابل از آن دسته قطعات پرکاربرد جهت یک پروژه برقی می باشد. در واقع لوازم جانبی سینی کابل ویژگی هایی دارند که بدون آنها سینی ها به تنهایی قابلیت استفاده و نصب ندارند. به طور کلی می توان بیان نمود که لوازم جانبی سینی کاربرد سینی های برق را در یک پروژه کابل کشی تکمیل می کنند.

همیشه هر سیستم مدیریت کابلی که مورد استفاده قرار می گیرد، نیاز به برخی تجهیزات و لوازم جانبی سینی کابل دارد. مثلا برای جداسازی انواع کابلها در یک سینی از دیواره جداکننده (دیوایدر) استفاده می شود. پس برای اینگونه از اهداف و همچنین سایر هدف ها از لوازم جانبی سینی برق استفاده می شود. از جمله مهمترین این لوازم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رابط سینی برق
  • درب سینی برق
  • جداکننده یا دیوایدر سینی برق
  • بست مهار سینی و نردبان 
  • بست انتهایی
  • بست درپوش
  • پیچ و مهره و واشر گالوانیزه

هر یک از این لوازم جانبی در محل خاصی استفاده شده و کاربرد مجزا دارد. بنابراین ضروی می باشد که پیش از خرید و تهیه آنها، بدانید که به چه تجهیزات جانبی نیاز دارید. در واقع سینی ها زمانی کاربرد کاملی دارد که اتصالات سینی برق و لوازم جانبی سینی تکمیل باشد.

انواع تجهیزات جانبی سینی برق

1- رابط سینی کابل

رابط سینی کابل یکی از تجهیزات مهم و کاربردی در سیستم مدیریت سیم و کابلها می باشد. از رابط ها به منظور ایجاد ارتباط بین دو شاخه از سینی برق، استفاده می گردد. رابط سینی برق در انواع مختلفی تولید می شود و هر کدام از آنها کاربرد خاص خود را دارد. در زیر به معرفی انواع رابط می پردازیم.

 

  • رابط مستقیم (U TYPE)

رابط مستقیم برای ارتباط دو شاخه به یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرد به طوری که در زیر دو شاخه سینی برق قرار می گیرد و شاخه های سینی توسط رابط به یکدیگر با پیچ و مهره مخصوص محکم می شود.

 

رابط مستقیم (U TYPE)

 

 

  • رابط بغل بند

رابط بغل بند سینی برای ارتباط شاخه های سینی و نردبان کابل به یکدیگر استفاده می شود. برای تولید رابط های بغل بند سینی از ورق گالوانیزه و در ضخامت های 1 تا 2 میلیمتر استفاده می شود. عمدتا رابط های بغل بند به طول  15، 18 و 20 سانتیمتر تولید می گردد. این رابط در نصب نردبان کابل کاربرد بیشتری دارد تا در سینی ها.

 

رابط بغل بند

 

  • رابط قابل تنظیم

یکی دیگر از انواع رابط های سینی برق برای که جهت اتصال سینی ها به یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرد، رابط های قابل تنظیم می باشند که هم به شکل عمودی و هم به شکل افقی تولید می گردد و در سینی و نردبان ها مورد استفاده قرار می گیرند. رابط قابل تنظیم جهت اتصال دو سینی به یکدیگر به شکل قابل تنظیم در زوایای دلخواه در جهت های بالا و پایین در مدل عمودی و در جهت چپ و راست در مدل افقی کاربرد دارند.

 

رابط قابل تنظیم

 

 

2- درب سینی کابل

از درب سینی کابل که یکی از لوازم جانبی و مورد نیاز برای نصب سینی های کابل برق به شمار می رود، در مکان هایی که آسیب دیدگی سیم و کابلهای برق بیشتر است، استفاده می شود. درب محافظ سینی برق در واقع از کابلها و سیم هایی که از درون سینی عبور میکند محافظت می نماید. علاوه بر آن این نوع از لوازم جانبی، نمای ظاهری زیبایی نیز به محل نصب سینی ها می بخشند.

 

درب سینی کابل

 

3- جداکننده یا دیوایدر سینی کابل

دیوایدر سینی برق یا جداکننده سینی برق از لوازم جانبی سینی بوده که به جهت جداسازی یک یا چند ردیف از کابلها در سینی مورد استفاده قرار می گیرد. گاهی اوقات در هنگام نصب سینی ها به این مسئله برخورده اید که سیم و کابلهایی که قرار است روی آن قرار داده شوند، دارای تنوع باشند. به منظور جداسازی کابلهای شبکه و کابلهای الکتریکی از این تجهیز استفاده می شود. این امر زمانی رخ می دهد که جاهایی از مسیر سیم کشی به دلیل کمبود فضا نیاز به تغییر مسیر و جابجایی داشته باشد. البته در بسیاری از مواقع از دیوایدر ها برای مرتب کردن، دسته بندی و دسترسی بهتر به کابل ها نیز استفاده می شود.

 

جداکننده یا دیوایدر سینی کابل

 

4- بست مهار سینی و نردبان کابل

بست مهار سینی و نردبان یکی از لوازم های جانبی در خصوص نصب سیستم های مدیریت سیم و کابل می باشد. از این بست ها به منظور مهار و نگه داشتن سینی و نردبان ها روی سیستم پشتیبانی (ساپورت ها) استفاده می شود.

 

بست مهار سینی و نردبان کابل

 

 

5- بست انتهایی سینی و نردبان کابل

از بست انتهایی سینی و نردبان در مواقعی که به انتهای مسیر سیم کشی می رسیم، برای بستن انتهای شاخه های سینی استفاده می شود. که برای جلوگیری از تماس افراد با کابلها و به اصطلاح کور کردن ته سینی ها مورد استفاده قرار می گیرد.

 

بست انتهایی سینی و نردبان کابل

 

 

6- بست درپوش یا بست کاور

یکی دیگر از تجهیزات و لوازم جانبی سینی ها بست درپوش (درب محافظ) می باشند. هنگامی که شما برای سینی ها و اتصالات خود درب محافظ سفارش می دهید، به منظور محکم کردن و جلوگیری از بلند شدن درب از روی سینی توسط باید یا سایر عوامل فیزیکی باید آنها را به سینی های برق محکم کنید. از این قطعه برای بستن درب بر روی سینی و اتصالات سینی برق استفاده می شود.

 

بست درپوش یا بست کاور

 

 

7- پیچ و مهره و واشر

پیچ و مهره و واشر یکی از پرمصرف ترین لوازم جانبی برای نصب سینی ها به شمار می رود. در تمام مراحل نصب سینی و نردبان کابل، پیچ و مهره و واشر برای اتصال قطعات به یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرد. برای اتصال رابط ها به سینی، برای اتصال متعلقات سینی برق به شاخه های سینی و …. به پیچ و مهره و واشر نیاز دارید. پیچ های مخصوص نصب سینی همانند خود سینی ها به صورت گالوانیزه تولید و در بازار عرضه می گردد.

 

پیچ و مهره و واشر

 

 

قیمت لوازم جانبی سینی کابل

شما بازدید کننده محترم می توانید برای خرید و ثبت سفارش خود در خصوص لوازم و تجهیزات جانبی سینی و نردبان برق از طریق شماره واتساپ درخواست خود را با کارشناسان فروش مجموعه در میان بگذارید. همچنین برای کسب اطلاع در خصوص لیست قیمت سینی برق و دریافت هرگونه مشاوره رایگان با ما در تماس باشید.

 

راه های ارتباط با ما :

قیمت لوازم جانبی سینی کابل

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *