دفتر مرکزی: تهران، خیابان استاد نجات الهی، خیابان صارمی، پلاک ​12، واحد9

EnglishPersian

سینی کابل مشبک

سینی کابل مشبک

سینی کابل مشبک یکی دیگر از اشکال این تجهیز بوده که جهت مدیریت، انتقال و آرایش کابل ها از آن استفاده می گردد. در سطح سینی ها توسط دستگاه پانچ cnc حفره هایی در راستای معمولا موازی ایجاد شده که باعث می گردد این تجهیز به صورت مشبک رویت گردد.

دلایل اصلی شبکه بندی در سطح سینی ها به علت :

  1. تبادل حرارتی مناسب کابل ها با فضای بیرون و جلوگیری از گرم شدن آنها بیش از حد مجاز
  2. آرایش منظم و بستن کابل ها بر روی پانچ ها جهت ایجاد شانه بندی مناسب
  3. دسترسی مناسب به کابل ها پس از نصب و راه اندازی آنها
  4. فرم دهی و شکل دهی مناسب سینی ها

این شرکت با در اختیار داشتن دستگاه CNC اتوماتیک پانچ این قابلیت را دارد که شبکه بندی پانچ سینی ها را در اشکال متنوعی تولید نماید. اشکال متنوع ضمن برقراری امکان تبادل حرارتی مناسب ترفضای زیباتری را نیز به محیط های صنعتی و ساختمانی ارائه می کند.

سینی کابل مشبک

سینی کابل پانچ موازی و پانچ متقاطع

در اکثر پروژه ها به دلیل عدم اطلاع از شبکه بندی مناسب، تنها از پانچ موازی جهت سینی ها استفاده می نمایند. یکی دیگر از انواع پانچی که در صورت وضعیت وزارت نیرو همیشه به آن اشاره شده است، پانچ متقاطع می باشد. بدین معنی که پس از به طور مثال سه ردیف پانچ عمودی به موازات لبه های سینی، یک ردیف پانچ افقی زده می شود و این کار در سطح کل شاخه سینی اجرا می گردد.

این کار هم سطح سینی ها را زیباتر میکند و هم امکان بستن بهتر بست کمربندی را می دهد و این کار با نوشتن تنها یک برنامه برای دستگاه CNC پانچ امکان پذیر می باشد.

زیباتر شدن سینی کابل با دیگر اشکال پانچ 

در کنار پانچ موازی و پانچ متقاطع، از پانچ وی شکل نیز در بسیاری از پروژه های سینی کابل مشبک استفاده می گردد، بدین صورت که ردیف اول را به موازات لبه ها اجرا کرده و ردیف دوم را از یک پانچ عقب تر شروع می کنیم، پانچ ردیف سوم مجددا به ابتدای لبه شاخه برگشته و مانند ردیف اول سوراخ می گردد.

این ردیف ها در کل عرض شاخه اجرا شده و ماحصل کار و شکلی که می بینیم به صورت وی V شکل نمایان می گردد.

سینی های سبدی شکل یا سبد کابل

سینی های سبدی از اقسام دیگر سینی های مشبک بوده که شکل عمومی آنها شبیه به سبد می باشد. این تجهیز از دو قسمت اصلی که تار و پود نام دارد، تشکیل شده است که تارها در طول شاخه قرار گرفته و پودها در عرض آن قرار میگیرد. معمولا ضخامت تار بیشتر از پود بوده زیرا بیشترین بار کابل را تحمل خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *