دفتر مرکزی: تهران، خیابان استاد نجات الهی، خیابان صارمی، پلاک ​12، واحد9

EnglishPersian

شرکت های تولید کننده سینی کابل با کیفیت چه ویژگی هایی دارند ؟

شرکت های تولید کننده سینی کابل با کیفیت چه ویژگی هایی دارند ؟

استفاده از سینی کابل با کیفیت می تواند یکی از راه های مناسب برای کابلکشی باشد. از سینی کابل فلزی برق در کارخانجات و مراکز صنعتی و همچنین در تاسیسات و شبکه های الکتریکی به کار می رود. سینی های برق کارایی هایی بسیار زیادی دارند، از جمله مرتب نمودن انواع سیم ها و کابلها در حجم بالا و نظم بخشیدن به آنها در کنار هم می باشد.

امروزه تولیدکنندگان سینی کابل زیادی در استان های مختلف کشور در حال فعالیت هستند و تلاش آنها این است که تولیدات خود را با کیفیت بالا و قیمتی مناسب در بازار عرضه نمایند. معمولا شرکت ها و تولیدکنندگان سینی های برق، ملزم به رعایت استاندارد های موجود می باشند و همچنین همگی آنها با داشتن دستگاه های پیشرفته و بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا، محصولات متنوعی را تولید و روانه بازار کرده و نیاز صنایع را نیز برطرف می کنند.

با توجه به نیاز کشور بخصوص در شهرهای صنعتی مانند تهران، تبریز و مشهد و اصفهان، شرکت های تولید کننده سینی کابل نیز رو به افزایش هستند. اما محصولات تمام این شرکت ها از کیفیت و دوام مناسبی برخوردار نبوده و بعضا تعدادی از آنها  اقدام به تولید محصولات غیر استاندارد و بی کیفیتی و روانه آنها به بازار می کنند.

لذا شناخت شرکت هایی که دارنده ی محصولات با کیفیت و استاندارد می باشند نکته ای بسیار حائز اهمیت می باشد.

سینی کابل جایگزینی برای روش های قدیمی و سنتی انتقال سیم و کابل

در ابتدا باید بدانید که سینی کابل یکی از تجهیزات نوین می باشد که به منظور جایگزینی برای روش های قدیمی برای سیم ها و کابل ها مورد استفاده قرار می گیرد که از آنها در برابر شرایط مختلف محافظت می کند.

به طور کلی سینی برق به یک واحد یا مجموعه ای گفته می شود که به عنوان یک سیستم ساختاری از آن یاد شده است و کاربرد آن در نگهداری، بستن و ایمن سازی کابل ها و هدایت کابلها در مسیر های مشخص می باشد. سینی برق یکی از تجهیزات الزامی در ساخت و ساز های تجاری و صنعتی می باشد که از جنس های مختلف ساخته شده است و دارای اتصالات متنوعی از جمله رابط مستقیم و رابط بغل بند که به منظور اتصال دو شاخه از سینی مورد استفاده قرار می گیرد، می باشد.

این تجهیزات در شرکت هایی طراحی و تولید می شود که دارای تنوع چشمگیری در قطعات آن است و این امکان برای آنها فراهم است که به راحتی این محصولات را در اشکال مختلف تهیه و تولید نمایند.

پیش از آنکه به بررسی ویژگی های تولید کنندگان سینی کابل با کیفیت بپردازیم، بهتر است در ابتدا کمی با یکی از بزرگترین تولید کننده سینی برق در جهان آشنا شویم. شرکت MP HUSKY از جمله بزرگ ترین شرکت های تولید کننده سینی کابل در دنیا است که در سال 1955 تاسیس گردید.

 

شرکت های تولید کننده سینی کابل با کیفیت

 

این شرکت با هدف تولید سینی کابل های با کیفیت در این مسیر قدم برداشته و امروزه به یکی از بزرگ ترین تولید کننده های نردبان و سینی کابل در جهان تبدیل شده است. محصولات این شرکت از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و در برابر عوامل خارجی بسیار مقاوم هستند.

اما شرکت های داخلی بزرگی نیز در کشور وجود دارند که محصولات با کیفیتی را روانه بازار می کنند. در ادامه به بیان ویژگی های یک تولید کننده موفق سینی کابل در ایران خواهیم پرداخت.

ویژگی های تولید کننده سینی کابل با کیفیت کدام است؟

سینی برق به عنوان یک محافظ مکانیکی مورد استفاده قرار می گیرد که به سادگی می تواند مسیر کاملی را در کف یا سقف تعیین کند سپس مقادیر زیادی از سیم و کابلها را از آن عبور دهد. نکته قابل توجه این است سینی برق تولید شده از فولاد گالوانیزه، فولاد ضد زنگ، آلومینیوم، پلاستیک فشرده و شیشه نشکن می باشد که از هر کدام در مکان های مختلف و با توجه به شرایط خاص مورد استفاده قرار می گیرد.

سینی کابلها در سایزهای مختلف تهیه می شود و ضخامت آن بستگی به حجم کابلها و عرض سینی و مکان نصب دارد که این امر کاملا متغیر می باشد. این تجهیزات با این هدف مورد استفاده قرار می گیرند که علاوه بر زیبایی و مرتب بودن کابلها، به خوبی از آنها در برابر شرایط متنوع آب و هوایی و… محافظت و نگهداری می کند و مانع از بین رفتن آنها می شود.

علاوه بر مطالب بالا استفاده از این محصول می تواند سبب صرفه جویی هر چه بیشتر در روند کار و … شود و به منظور حفظ امنیت نیز از آنها استفاده شود. کیفیت در سینی های تولیدی امری متغیر است به گونه ای که در سینی برق فولادی کیفیت بسیار بالاست و مقاومت و استحکام آن همواره بیشتر است به همین منظور استفاده از آن نیز به مراتب بیشتر از دیگر انواع آن می باشد.

شرکت های تولید کننده باید در ساخت سینی کابل الزاماتی را رعایت کنند. یک تولید کننده سینی کابل با کیفیت باید ویژگی های داشته باشد تا بتوان به عنوان یک شرکت معتبر از آن یاد شود. ما در این بخش به بررسی این ویژگی ها به صورت خلاصه خواهیم پرداخت.

1- نوع متریال مورد استفاده از نظر کیفیت

یکی از ویژگی های شرکت های معتبر در خصوص نوع متریال مورد استفاده در تولید سنی برق می باشد. ورق تولید سینی کابل و تشخیص بهترین نوع آن از نکات مهم در بررسی و تعیین کیفیت محصولات تولید شده با آن می باشد. تعیین نوع متریال و اینکه کدام ورق جهت پروژه شما مناسب می باشد همواره مورد بحث بوده و کارفرمایان محترم و مهندسین ناظر آنها عمدتا به دلیل عدم دانش کافی در تشخیص نوع ورق گالوانیزه با مشکلاتی مواجه می شوند.

چندین شرکت مختلف در کشور در حال تولید ورق گالوانیزه یا انواع ورق فولادی هستند که از آن برای تولید انواع سینی های کابل به صورت گالوانیزه سرد و یا گالوانیزه گرم استفاده می گردد.

در حال حاضر از تولید کنندگان ایرانی ورق با کیفیت می توان از فولاد مبارکه سپاهان، ورق گالوانیزه شهرکرد، شرکت هفت الماس قزوین و شرکت فولاد اکسین را نام برد. شرکت های معتبر عمدتا برای ساخت سینی کابل همواره از این شرکت ها برای تامین ورق خود استفاده می کنند. اما برخی از تولید کنندگان هستند که از ورق بی کیفیت و با گرید پایین تر استفاده و آن را جای محصول با کیفیت جا میزنند.

 

نوع متریال مورد استفاده از نظر کیفیت

 

2- نحوه تولید سینی کابل

از دیگر ویژگی های یک تولید کننده با کیفیت نحوه تولید و مراحل ساخت محصول می باشد که امری بسیار ضروری تلقی می شود. پس از انتخاب نوع ورق نوبت به برش دادن آنها می رسد که باید تماما توسط دستگاه های اتوماتیک انجام شود.

پس از برش سینی ها برای سوراخ کاری باید آماده شوند. سینی های تولید شده در مجموعه توان گستر و دیگر شرکت های معتبر تماما توسط دستگاه CNC پانچ می شود. کیفیت سوراخکاری در نصب سینی های کابل دارای اهمیت بالایی می باشد.

مزیت استفاده از دستگاه CNC این است که پانچ های ایجاد شده عاری از هرگونه پلیسه می باشد. اما در برخی از کارگاه ها این محصولات به صورت دستی سوراخ کاری می شوند که این امر باعث می شود سوراخ با صورت نامرتب و همراه با پلیسه باشد که موجب آسیب رسیدن به عایق کابل ها می گردد.

همچنین این امر در خصوص خمکاری نیز صدق می کند که حتما باید توسط دستگاه های اتوماتیک پیشرفته انجام گردد در غیر اینصورت از لحاظ کیفی مورد تایید نمی باشد.

3- ضخامت ورق محصولات تولیدی

عمدتا سینی های کابل موجود در بازار در ضخامت های 0.7 الی 2 میلیمتر موجود می باشد. اما یک مسئله مهم در این خصوص آن است که آیا این ضخامت واقعی می باشد؟

در شرکت های معتبر و تولید کنندگان با کیفیت تمامی محصولات تولید شده بر اساس ضخامت واقعی می باشد. اما مشاهده شده که برخی از کارگاه های تولیدکننده ضخامتی که به خریدار اعلام می کنند با ضخامت محصولی که ارائه می دهند مغایرت دارد.

یکی از ویژگی شرکت های معتبر این است که به خریدار این تضمین را می دهد که در صورت مغایرت می توانید تمامی سفارش را عودت بدهید. که این خود تضمینی برای کیفیت محصولات شرکت های معتبر می باشد.

ضخامت ورق محصولات تولیدی با کیفیت

 

4- ابعاد محصولات تولید شده

یکی از مهمترین نکاتی که باید تولید کنندگان رعایت کنند، ابعاد محصولات تولید شده می باشد. سینی کابل های تولیدی می بایست در طول و عرض و ارتفاع استاندارد ساخته شوند. مسئله ایی که در این موضوع وجود دارد این است که برخی تولید کنندگان برای کسب سود بیشتر ابعاد سینی های برق را مغایر با ابعاد استاندارد در نظر می گیرند.

به عنوان مثال می توان به ارتفاع لبه سینی کابلها اشاره کرد که اندازه استاندارد باید 4 سانتیمتر باشد اما یکسری تولید کنندگان این ارتفاع را 3 سانتیمتر در نظر می گیرند و به جای 4 سانت به فروش می رسانند.

مورد دیگری که می توان اشاره کرد لبه های داخلی سینی برق در حالت 4 خم می باشد که باید 1 سانتیمتر باشد که متاسفانه این مورد نیز رعایت نمی شود و برخی سازندگان این لبه ها را به صورت 0.5 سانتیمتری تولید می کنند.

به طور کلی شرکت های تولید کننده سینی برق باید از استاندارد های مشخص تبعیت کنند. بر طبق این استاندارد ها، سینی کابل ها، اتصالات سینی کابل و تجهیزات مرتبط با آن ها از اندازه های مشخصی برخوردار هستند.

هر کدام از این تجهیزات دارای سطح مقطع و طول مشخصی بوده و عمدتا به صورت شاخه ای عرضه می گردند. در این استاندارد ها نحوه تولید سینی کابلها مطابق با روش های روز دنیا ارائه شده از قبیل نحوه پانچ کردن سینی برق، سایز و اندازه سطح مقطع، نحوه تولید اتصالات و لوازم جانبی سینی و غیره ارائه شده است‌ تا به این ترتیب کیفیت محصولات افزایش پیدا کند.

موارد ذکر شده تماما نکاتی می باشد که رعایت آنها، می تواند باعث برتری یک تولید کننده سینی کابل نسبت به سایر تولید کنندگان این صنعت شود. شرکت توان گستر همواره می کوشد تا محصولات خود را با بالاترین کیفیت و مطابق با استاندارد های بین المللی تولید و با مناسب ترین قیمت در اختیار خریداران محترم قرار دهد. جهت خرید سینی برق و ثبت سفارش و همچنین کسب اطلاع در خصوص قیمت سینی ها و سایر اتصالات می توانید با ما در ارتباط باشید.

 

راه های ارتباط با ما :

ارتباط با کارشناسان فروش سینی کابل با کیفیت

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *