دفتر مرکزی: تهران، خیابان استاد نجات الهی، خیابان صارمی، پلاک ​12، واحد9

EnglishPersian

صرفه جویی درهزینه نصب و زمان در صورت استفاده از سینی کابل در پروژه

صرفه جویی درهزینه نصب و زمان در صورت استفاده از سینی کابل در پروژه

  بسته به پیچیدگی و بزرگی سیستم سیم کشی ، کل هزینه صرفه جویی در هزینه نصب اولیه ( اعم از نیروی کار ، تجهیزات و مواد اولیه به کار رفته) ممکن است برای سیستم سیم کشی سینی کابل بیش از یک سیستم سیم کشی لوله فولادی برق تا حدود 75 درصد باشد.

  

 هنگامی که سیستم لوله های فولادی نصب شده که بیش از 100 فوت طول داشته باشند و از چهار یا بیشتر لوله 2 اینچی یا تعداد 12 یا بیشتر مجرای کوچکتر تشکیل شده باشند ، میزان صرفه جویی هزینه کار به دست آمده با استفاده از سیستم های کابل سینی کابل بسیار قابل توجه است .

 

 •  تعداد زیادی از قطعات جداگانه ( اعم از زانوی دور دار ، زانوی درب دار و …. ) در مقایسه با نصب سیستم سینی کابل و کابل های آن در نصب سیستم لوله کشی و رسانا های آن نقش دارنداین امر باعث می شود تا مقادیر زیادی از تجهیزات لوله ای  در مقابل مقادیر اندک از موارد سینی کابل برای همان ظرفیت سیم کشی استفاده شود.

•  هرچه ارتفاع سیستم سیم کشی بالاتر باشد ، تعداد اجزای مورد نیاز برای تکمیل نصب از اهمیت بیشتری برخوردار استبسیاری از ساعت های اضافی کارهای انسانی فقط با جابجایی اجزای مورد نیاز سیستم لوله کشی با لوله ها تا محل کار لازم خواهد بود.

 

•  سیستم های سیم کشی نیاز به جعبه های کشش ( پول باکس ) یا جعبه های انشعاب دارند که معادل بیش از 360 درجه خم در زمان اجرا باشد.

  

 برای کابل های بزرگ ، جعبه های کشش یا اتصالات ممکن است بیشتر برای تسهیل نصب هادی مورد نیاز باشد سیستم های سیم کشی سینی کابل نیازی به جعبه های کشش یا جعبه های تقسیم ندارند.

  

•  کابل کشی درون سینی ها نیاز به حفریات کمتر و کارهای تعمیری کنتری پس از نصب آن دارد.

 

 •  به دلیل الزامات جدول NEC® جدول 344.30 (B) (2) به طور معمول برای لوله های فولادی  سخت ، پشتیبانی بیشتری لازم است.

  

•  خم کردن لوله های  متحد المرکز برای تغییرات ممکن در سیستم لوله کشی بسیار فشرده ونزدیک به هم و دشوار استاما اگر از خم کردن استفاده نشود ، نصب در امتداد مسیر با توجه به وجود دیوارها غیر ممکن خواهد بود.

  

•  زمان لازم برای ایجاد خم متمرکز چندین لوله کنار یکدیگر با ضریب 3-6 نسبت به زمان خم شدن تک لوله افزایش می یابداین روش وقت گیر هنگام استفاده از سیستم های سیم کشی سینی کابل از بین می رود.

  

•  کشیدن سیم ها در درون سیستم لوله کشی بر روی بتن و سیمان پیچیده تر و زمان گیرتر از سیستم های سیم کشی سینی کابل است. به طور معمول ، سیم های رسانای درون لوله  برای سیستم های سیم کشی نیاز به چندین حلقه سیم دارند.

  

 برای سیستم های سیم کشی ، لازم است از محفظه ترمینال اولیه به محفظه ترمینال انتهایی کشیده شود. کابل های سینی که در سینی های کابل نصب می شوند ، لازم نیست که به محفظه های تجهیزات ترمینال انتهایی کشیده شوند.

  

 کابل سینی ممکن است از نزدیکی محفظه ترمینال اول در امتداد مسیر سینی کابل تا نزدیکی محفظه ترمینال دوم کشیده شود.سپس کابل سینی برای خاتمه در محفظه های تجهیزات قرار می گیرد.

  

 برای پروژه هایی که تعداد قابل توجهی از هادی های بزرگ در حال تعویض هستند ، ممکن است این یک ویژگی بسیار مطلوب باشد که می تواند ساعت ها از وقت یک تکنسین برق را صرفه جویی کند.

•  صدمات به عایق رسانا در لوله کشی برق متداول است،  از آنجا که هنگام کشیدن هادی ها ، ممکن است باعث بروز اختلال و آسیب شود.

  

 جم کردن ( گره خوردن کابل ها ) هادی ها در یک لوله اتفاقی است که ممکن است برای سه هادی در یک صفحه صاف در کنار هم خوابانیده شده اند بیوفتد.این ممکن است هنگام کشیدن سیم ها در محل خم ها یا پیچاندن سیمهای رسانا رخ دهد.

  

 نود و دو درصد از خرابی های هادی ها نتیجه آسیب به عایق رسانا ها در هنگام نصب سیم و کابل  استاگر آسیب عایق هادی ها اتفاق بیفتد ، هزینه های اضافی و زمان لازم برای تعویض هادی ها لازم استاین امر در سیستم سیم کشی سینی کابل رخ نمی دهد.

 

 •  از تعداد کارگران برقی کمتری برای نصب ظرفیت سیم کشی معادل در سینی کابل در مقایسه با انواع لوله کشی برقاستفاده می شود.

 

•  از آنجا که کار سریعتر تمام می شود ، درگیری در فضای کار با سایر رشته های مشغول در فضای ساخت و ساز کمتر استاین امر خصوصاً در صورت بالا رفتن لرتفاع نصب و در صورت نصب مقادیر قابل توجهی لوله کشی در پروژه صادق است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *