دفتر مرکزی: تهران، خیابان استاد نجات الهی، خیابان صارمی، پلاک ​12، واحد9

EnglishPersian

ملاحظات نصب سینی کابل

ملاحظات نصب سینی کابل

ملاحظات نصب سینی کابل عنوان مطلبی است که در ذیل به تشریح آن می پردازیم. مقاومت و استحکام یک سینی برق تا حد زیادی به مقاومت دیواره های جانبی، تعداد خم ها و فاصله ساپورت ها بستگی دارد. یکی از این عوامل مهم میزان دهانه ساپورت ها از یکدیگر می باشد. مقاومت سینی کابل متناسب با فاصله بین تکیه گاه هایی است (ساپورت ها) که روی آن نصب شده است و معمولاً “دهانه ساپورت” نامیده می شود.

 

بنابراین، قدرت تحمل یک سیستم سینی می تواند با تغییر فاصله ساپورت ها تغییر کند. با این وجود، محدودیتی در میزان افزایش مقاومت سیستم سینی با کاهش دهانه ساپورت ها وجود دارد، زیرا مقاومت سینی ها می تواند به عاملی تعیین کننده برای انتخاب نوع سینی و میزان باری که روی آن قرار می گیرد تبدیل شود. هنگامی که مقدار بار سینی کابل مشخص شد، عوامل زیر باید در نظر گرفته شوند:

بررسی عوامل تاثیرگزار بار در نصب سینی کابل

1- گاهی اوقات محل قرارگیری تیر های ساختاری ( مثل ستون سوله ها ) موجود، دامنه پشتیبانی از سینی برق را تعیین می کند. این مورد معمولا در تاسیساتی که در فضای باز وجود دارد، که افزودن ساپورت از نظر مالی به صرفه نمی باشد، تاثیر دارد. برای این وضعیت باید سینی مناسبی را انتخاب کنید تا دهانه موجود را در خود جای دهد.

2- وقتی ساپورت های سینی به طور نامناسب نصب شده اند، باید هزینه اضافی سیستم سینی با مقاومت بالاتر را با هزینه تکیه گاه های اضافی مقایسه کرد. به طور معمول، اضافه کردن پشتیبانی (ساپورت) هزینه بیشتری نسبت به نصب سینی با مقاومت بالاتر دارد. اضافه شدن کابلها در آینده یا قابلیت تجهیزات پشتیبانی، به عنوان مثال مسیرهای کابل کشی، همچنین سیستم های سینی کابل قوی تری را ترجیح می دهند.

 

به طور خلاصه، به روزرسانی سری سینی قوی تر معمولا مقرون به صرفه تر از استفاده از ساپورت های اضافی توصیه شده برای سری سینی های با مقاومت کمتر است.

3- فاصله ساپورت ها از یکدیگر باید برابر یا کمتر از نصف یک شاخه سینی کابل باشد، تا اطمینان حاصل شود که بیش از یک رابط در بین ساپورت ها قرار داده نشده است، همانطور که در راهنمای نصب سینی کابل در استاندارد NEMA VE 2 ذکر شده است.

 

بار تاثیرگزار در نصب سینی کابل

الزامات جداسازی سیم و کابلها از یکدیگر در نصب سینی برق

از دیواره جدا کننده برای جدا کردن سیم و کابل ها استفاده می شود، مانند زمانی که کابلهای فشار ضعیف و قوی در یک سینی برق نصب می شوند. با این حال، وقتی کابل هایی با ولتاژ بیش از 600 ولت در همان سینی با کابلهای دارای ولتاژ 600 ولت یا کمتر نصب می شوند، برای جداسازی این دو دسته کابل از یکدیگر دیوایدر لازم است. دیوایدر ها از جنس خوده سینی کابل باشد. هنگام سفارش جداکننده، ارتفاع باید با عمق بارگیری سینی هایی که در آن نصب شده مطابقت داشته باشد.

 

جداسازی کابل در سینی برق

 

الزامات توسعه در آینده

یکی از ویژگی های سینی کابل سهولت افزودن سیم و کابل به سیستم موجود است. در هنگام انتخاب یک سینی برق، همیشه باید به توسعه در آینده توجه داشته باشید. فضا و ظرفیت اضافی برای بارگیری در آینده در صورت نیاز وجود داشته باشد تا به مشکل برنخورید. حداقل باید 20٪ برای توسعه سیستم سینی کابل در آینده در نظر گرفته شود تا اگر قصد اضافه کردن کابل به سینی برق را داشته باشیم با مشکل مواجه نشویم.

 

جهت بررسی سایزها و ضخامت های مختلف و قیمت انواع سینی کابل می توانید به صفحه مورد نظر مراجعه نموده و با بررسی میزان اختلاف قیمت تصمیم نهایی را برای در نظر گرفتن مقدار فضای خالی جهت اهداف توسعه ای آینده در نظر بگیرید.

 

محدودیت در فضای نصب سینی کابل

هنگام انتخاب عرض و ارتفاع سینی کابل، هرگونه مانعی که می تواند در نصب سینی تداخل ایجاد کند، باید در نظر گرفته شود. برای نصب ساپورت ها و قابلیت دسترسی به کابلها باید این نکات رعایت شود و سینی ها در مناسب ترین محل نصب شود. طول سینی کوتاه تر به طور معمول در هنگام کار در محل کار آسان تر است. ممکن است برای حمل سینی کابلها در طول های بلندتر، به دو نفر نیاز باشد. در حالی که قسمت های کوتاه تر توسط یک شخص می تواند حمل شوند. البته می توان گفت سینی برق بلند تر نیاز کمتری به رابط های اتصال دهنده دارد و راحت تر نصب می شود. باید در نظر داشت که برای چه محیطی باید از کدام یک از این دو مدل سینی برق استفاده شود که در هزینه های نصب صرفه جویی شود و از نظر اقتصادی به صرفه باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *