دفتر مرکزی: تهران، خیابان استاد نجات الهی، خیابان صارمی، پلاک ​12، واحد9

EnglishPersian

توصیه های ایمنی نصب سینی کابل و ساپورت های نگهدارنده – قسمت اول

ایمنی نصب سینی کابل و توصیه های آن 

ایمنی نصب سینی کابل عنوان مطلبی است که در مقاله ذیل به تشریح آن می پردازیم. توصیه های زیر راهنمای عملی برای اطمینان از نصب ایمن و مناسب نردبان کابل، سینی کابل و اتصالات، و ساپورت های نگهدارنده می باشد. این دستورالعمل ها برای پوشش دادن تمام جزئیات یا تغییرات در نردبان کابل و سینی برق در نظر گرفته نشده اند و برای هر شرایط احتمالی نصب صدق نمی کند.

توصیه می شود دستورالعمل ذکر شده در بخش زیر توسط افراد متخصص و آشنا به محصولات نصب و استانداردهای ایمنی مرتبط با آنها رعایت شوند.

1-ابزار های نصب سینی برق

از ابزارهای زیر معمولاً برای نصب سینی و نردبان های کابل استفاده می شود که البته به سطح دقت و حجم پروژه بستگی دارد و ممکن است در بعضی از پروژه ها با توجه به حجم کم تجهیزات همگی آنها مورد استفاده قرار نگیرد.

شمش بر/ سنگ فرز

دستگاه تسطیح (ساب)

اسپری روی یا رنگ

متر

پیچ گوشتی

گونیا

دریل و مته

کلمپ G

فازمتر

آچار گشتاور سنج

آچار رینگی

آچار فرانسه

تجهیزات ایمنی مناسب

ایمنی نصب سینی کابل و توصیه های آن 

2- مشخصات ساختاری از نقطه نظر ایمنی

هنگام نصب ساپورت ها و اتصالات از برش قسمت های اصلی سازه اجتناب نمایید و بدون تأیید مدیر پروژه این کار نباید انجام پذیرد.

نردبان ها و سینی های برق و ساپورت ها باید به اندازه کافی محکم باشند و از ورق های با ضخامت مناسب ساخته شوند تا بتوانند نیازهای بار سیستم مدیریت کابل شامل کابلها و هرگونه کابل اضافی در آینده ( اهداف توسعه آینده ) و هر بار اضافی دیگری را که به سیستم وارد می کنند، برآورده کنند.

سیستم های ساپورت را می توان به تعدادی از عناصر یا اجزا تقسیم کرد و برای طراحی یک سیستم ایمن لازم است هر بخش را به نوبت بررسی کنید تا اطمینان حاصل شود که می تواند با خیال راحت از بارهایی که به روی آن قرار می گیرد پشتیبانی کند و اتصالات پیشنهادی برای اجزای مجاور نیز برای بار مورد نظر کافی است که از حد مجاز انحراف تعیین شده فراتر نرود .

برای راهنمایی بیشتر و مشاوره در زمینه طراحی سیستم، با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید .

در بسیاری از موارد نردبان برق یا سینی برق در شرایطی نصب می شود که فقط یک یا نهایتا سه کابل روی آن قرار گیرد و نقش اصلی سینی و نردبان کابل  ایمن سازی فیزیکی و محافظت از کابلها می باشد.

در این شرایط اغلب زیبایی ظاهری نردبان کابل و یا طراحی سینی کابل است که بیشترین تأثیر را در تصمیم گیری برای نصب دارد. با این حال، هنگامی که یک سینی یا نردبان نیاز به بارگذاری بیشتر داشته باشد، داشتن دانش از نظر جنبه های طراحی سازه ابتدایی به منظور اطمینان از اینکه سیستم تکمیل شده هدف خود را با بیشترین ایمنی و از نظر اقتصادی انجام می دهد، مفید است.

در مقالات آتی ادامه مطالب فوق را برایتان توضیح خواهیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *