دفتر مرکزی: تهران، خیابان استاد نجات الهی، خیابان صارمی، پلاک ​12، واحد9

EnglishPersian

در کجا می توان از سینی های کابل استفاده کرد ؟

در کجا می توان از سینی های کابل استفاده کرد ؟

محل استفاده از سینی کابل و اینکه در چه نقاطی می توان از این تجهیز استفاده کرد، عنوان مطلبی است که در این مقاله به بررسی آن می پردازیم.سینی های کابل به عنوان جایگزینی مناسب برای سیم کشی باز یا سیستم های مجرای الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرند و معمولاً برای مدیریت کابل ها در ساخت و سازهای تجاری و صنعتی استفاده می شوند.

از سینی ها به ویژه درجایی که  پیش بینی تغییر در سیستم سیم کشی ممکن است انجام گیرد، استفاده می گردد. زیرا کابلهای جدید را می توان با قرار دادن دردرون سینی، به جای کشیدن آنها در لوله های برق، نصب کرد.

این سیستم مدیریت سیم و کابل به واحدی یا مجموعه ای از واحدها یا مقاطع و اتصالات مربوطه گفته می شود که یک سیستم ساختاری محکم را برای بستن ایمن یا پشتیبانی از کابل ها و مسیرهای انتقال تامین می کند.

محل استفاده سینی کابل

تشبیه کاربرد سینی کابل به پل های جاده ای

اگر بخواهیم کاربرد سینی های کابل را تشبیه کنیم، باید عنوان کنیم که این تجهیزات از کابلها پشتیبانی می کنند به روشی که پل های جاده ای از وقوع ترافیک جلوگیری و پشتیبانی می کنند.

در صنایع مختلف از چندین نوع سینی و در کاربردهای متفاوتی استفاده می شود. یک سینی با کف محکم، حداکثر محافظت را از کابلها ایجاد می کند، اما این تجهیزنیاز به برش داشته و یا استفاده از اتصالات برای ورود یا خروج کابل ها الزامی است. در حقیقت، این سیستم  محفظه ای عمیق و محکم برای  نگهداری ازکابل ها می باشد که به آن کانال کابل ( چنل ) نیز می گویند.

سینی کابل محل قرارگرفتن کابلها با تهویه مناسب

یک سینی دارای سیستم  تهویه مناسب، دارای سوراخهایی در قسمت کف آن است ( معمولا پانچ لوبیایی ) که اجازه می دهد تا مقداری گردش هوا در اطراف کابل ها انجام پذیرد و به خنک شدن کابلهای درون آن کمک نماید،  همچنین تخلیه آب،  اگروجود داشته باشد از طریق این سوراخها خارج می گردد و همچنین  گرد و غبار ورودی از داخل سینی ها خارج می گردد.

سینی های دارای تهویه مناسب، ممکن است دارای پوشش های محکم ( درپوش ) برای محافظت از کابل ها در برابر سقوط اجسام ، گرد و غبار و آب باشند.

روکش های این محصول برای محل های استفاده از سینی کابل  نظیر فضای باز یا در مکان های دارای گرد و غبار ممکن است به صورت گالوانیزه گرم و یا استیل باشد.

سینی های کابل سبک تر (به لحاظ ضخامت تولیدی) در شرایطی که تعداد زیادی کابل کوچک مانند کابل های شبکه تلفن یا رایانه استفاده می شود مناسب ترند.

سینی های شبکه می تواند از شبکه های سیمی شکل ( مش ) ساخته شود ، که اصطلاحا سبد کابل نامیده می شوند ، یا به صورت یک ستون مرکزی (ریل) طراحی شوند  تا کابل را در هر دو طرف پشتیبانی کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *