دفتر مرکزی: تهران، خیابان استاد نجات الهی، خیابان صارمی، پلاک ​12، واحد9

EnglishPersian

سینی کابل یا لوله برق ؟

سینی کابل یا لوله برق ؟

سیستم سینی کابل یا لوله برق و انتخاب آنها عنوان مطلبی است که در مقاله ذیل به توضیح درباره آن می پردازیم. هنگام نصب سیستم سیم و کابلکشی در یک پروژه، باید یک انتخاب انجام داد.

شما یا به سراغ لوله فولادی برق می روید یا از سیستم سینی برق استفاده خواهید کرد. این انتخاب به عوامل زیادی بستگی دارد. در این مطلب در مورد فاکتور های مهم برای انتخاب سینی کابل یا لوله فولادی برق بحث خواهیم کرد.

 

سینی کابل یا لوله برق ؟

 

سینی کابل چیست ؟

سیستم سینی های کابل مانند یک سیستم آرایش خطی هستند. سینی برق راه حلی هوشمندانه برای بسیاری از مسائلی هستند که در سیستم های سیمکشی سنتی با آن مواجه می شوند.

همانطور که از نام آن مشخص است، سینی های برق تجهیزاتی هستند که از یک سیستم سیم کشی عایق در کل مسیر سیم کشی پشتیبانی می کنند. یکی از قوی ترین ویژگی های سینی ها تولید آنها به صورت سفارشی می باشد که به شما این امکان را می دهد تا آنها را با موقعیت خاص و شرایط خود سازگار کنید. برخی از مزایای عمده استفاده از سینی ها در زیر ذکر شده است.

1- ابعاد و اندازه های متغیر سیستم سینی کشی :

از آنجایی که سینی ها قابل تولید به صورت سفارشی هستند، می توان آنها را به هر اندازه و شکلی بر اساس طول و عرض دلخواه تولید کرد. از طول مستقیم گرفته تا زانویی ها و سایر اتصالات که همگی قابل تولید هستند.

2- انتخاب مواد اولیه :

با توجه به موقعیت و شرایط طراحی، می توانید از بین ورق های موجود در بازار (ورق سیاه، ورق روغنی و ورق سفید) یکی را برای پروژه خود انتخاب کنید.

3- انتخاب نوع سینی :

می بایست با توجه به نوع پروژه و محلی که قرار است سیستم سیم کشی نصب گردد از بین مدل های سینی کابل (سینی پانچ شده، سینی بدون پانچ،‌ سینی نردبانی و سینی سبدی) مناسب ترین انتخاب را داشته باشید.

4- استحکام سینی کابل:

استحکام سینی ها بر اساس نوع سیم‌ و کابلی که روی آن نصب می شود تعیین می‌شود. این کابلها می‌توانند برای یک ماشین پر قدرت یا یک شارژر ساده و یا خطوط LAN باشند.

 

استحکام سینی کابل

 

5- نصب آسان:

سینی ها را می توان در امتداد دیوارها و سقف ها قرار داد. امروزه سینی کابلها را روی زمین نیز نصب می کنند. نصب ساده‌تر در مقایسه با لوله‌ها، سینی های برق را می‌توان خیلی سریع‌تر راه‌اندازی کرد.

6- دسترسی آسان: ‌

سهولت دسترسی به سیستم سینی کابل برق، دسترسی آسان به کابلها را نیز فراهم می کند. بنابراین، بدون نیاز به بیرون کشیدن تمامی کابلها، می توان خطوط مشکل دار را به راحتی شناسایی کرد. نگهداری آنها نیز آسان‌تر است و می‌توان آنها را برای هر بخش از شبکه پیکربندی کرد.

7- قیمت مناسب تر :

به طور غیرمنتظره، سینی برق بسیار مقرون به صرفه تر از لوله فولادی برق است.

 

لوله برق (کاندوئیت) چیست ؟

لوله برق (کاندوئیت) لوله هایی هستند که کابل‌های عبوری از یک سازه را هدایت و محافظت می‌کنند. آنها برای مدت طولانی یک سیستم سیم کشی مورد علاقه به شمار می رفت. به طور کلی از فلز ساخته شده است، انواعی مانند گالوانیزه گرم و سرد، آلومینیوم یا به صورت رنگ شده وجود دارد. ضمن اینکه به صورت انواع پی وی سی و پلاستیک نیز وجود دارد.

 

لوله کاندوییت برق چیست ؟

 

مزایای کاندوئیت ها

  • بالاترین درجه حفاظت را برای کابل ها ارائه می دهد.
  • برخی از لوله های برق در برابر تشعشعات الکترومغناطیسی غیرقابل نفوذ هستند. بنابراین، کارایی سیستم سیم کشی را حفظ می کند.
  • به دلیل محافظت در برابر مواد شیمیایی و آب، در افزایش طول عمر کابل ها تاثیر گذار خواهد بود.

معایب کاندوئیت ها

  • نصب و راه اندازی سیم کشی با لوله برق بسیار پر هزینه و زمان بر می باشد.

تعیین دقیق مشکل دشوار است زیرا برای یافتن عیب باید تمام سیم و کابل ها را بیرون کشید.

 

مقایسه سینی کابل و لوله برق

 

 سینی کابل یا لوله فولادی برق، کدام را انتخاب کنید؟

در دنیای فوق مدرن، در تمامی صنایع سیم کشی و کابلکشی وجود دارد. (برق، ساخت و ساز، تولید، فناوری اطلاعات و مخابرات، مکان ها، خدمات، تفرجگاه ها و غیره) تقاضای جهانی سینی کابل با توجه به اهتمام در ساخت و ساز به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

شرکت توان گستر از جمله نام‌های برجسته‌ای است که در زمینه تولید، صادرات و تامین طیف گسترده‌ای از سیستم سینی کابل به سراسر کشور فعالیت می‌کند. برای اطلاع بیشتر در خصوص نحوه خرید و ثبت سفارش و همچنین اطلاع از لیست قیمت سینی کابل می توانید با ما در ارتباط باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *