دفتر مرکزی: تهران، خیابان استاد نجات الهی، خیابان صارمی، پلاک ​12، واحد9

EnglishPersian

انواع خوردگی محتمل دربرابر سینی کابل در محیط های صنعتی

انواع خوردگی محتمل دربرابر سینی کابل در محیط های صنعتی

در برنامه ریزی برای نصب هر نوع نردبان کابل یا سینی کابل، انتخاب یک ماده مناسب جهت افزایش مقاومت در برابر خوردگی و طول عمر مفید آن همیشه یک مسئله اساسی در مرحله اختصاص دادن مشخصات است.

انتخاب صحیح دارای نتایج و اثرات طولانی مدت است و برای اطمینان از طول عمر و زیبایی شناسی نصب کامل،  بسیار مهم می باشد.

تعمیر و نگهداری در برابر خوردگی نردبان کابل و تاسیسات سینی کابل معمولاً غیر عملی است. در مرحله تخصیص مشخصات و انتخاب نوع سینی ها، بسیار مهم است که پوشش انتخاب شده برای تجهیزات بتواند در مدت طول عمر سینی کابل از خوردگی در محیط مورد نظر،  محافظت کند.

به طور ایده آل این امر با اختصاص برخی ازروش های ایمنی امکان پذیر می باشد. بنابراین مهم است که خواص خورنده های یک محیط را ابتدا بشناسیم و تعیین کنیم تا اطمینان حاصل شود که مواد مناسب و میزان طول عمر و دوام مشخصی برای آن انتخاب شده است.

خوردگی سینی کابل

بخشهای زیر اطلاعاتی در مورد چگونگی خوردگی ارائه می دهند و حاوی داده های فنی و پشتیبانی کننده در مورد مصالح ساختمانی استاندارد و طول عمر سطح موجود است.

1.1 افزایش طول عمر سینی ها با جلوگیری از خوردگی شیمیایی 

تعداد کمی از فلزات هستند که در یک جو خشک و غیر آلوده  نظیر دمای محیط طبیعی دچار آسیب از نوع خوردگی می شوند. متأسفانه این فلزات نظیر آهن که مصنوعاتی نظیر سینی کابل از آنها ساخته می شود،  همچون محیط هایی که دارای آلاینده های جوی و استثنایی هستند با توجه به اینکه رطوبت در بیشتر شرایط تا حدی وجود دارد، ممکن است شامل برخی ازانواع خوردگی های شیمیایی شده و می بایست انتظاروقوع آن را داشته باشیم .

هرگونه پشتیبانی جهت نصب سینی ها واقع در منطقه ای که غلظت های بالاتر مواد شیمیایی در آن وجود دارد باید مورد بررسی دقیق تری قرار گیرد تا بتوان یک طول عمر مناسب را انتخاب کرد که در برگیرنده بهترین ترکیب هزینه اولیه و عمر پیش بینی شده را فراهم کند.

1.2 افزایش طول عمر سینی ها با جلوگیری از خوردگی الکتروشیمیایی

وقتی دو فلز غیرمشابه در تماس باشند و مرطوب شوند،  ممکن است در یکی از فلزات خوردگی ایجاد شود. چنین خوردگی ممکن است به سرعت پیشرفت کرده و خسارت قابل توجهی به بار آورد. بنابراین مهم است که در نظر گرفته شود و در صورت لزوم اقدامات لازم برای از بین بردن این فرآیند انجام شود.

خوردگی الکتروشیمیایی (که به عنوان الکترولیتی یا دو فلزی نامیده می شود) اتفاق می افتد. زیرا هر دو فلز مختلف هر یک مانند الکترود رفتار می کنند و رطوبت مانند یک باتری ساده مانند الکترولیت عمل می کند. مانند هر باتری، که در آن جریان حاصل باعث خوردگی آند می شود. اثرات احتمالی این واکنش را می توان با استفاده از روشهای گالوانیزاسیون  پیش بینی و برطرف کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر میبایست  با سازنده سینی های کابل نظیر شرکت توان گستر بهین مشورت کنید و از نحوه اختصاص مواد اولیه محصولات مورد نظر با توجه به میزان رطوبت محیطی و بررسی سایر پارامترها در طراحی کمک بگیرید.

خوردگی الکترو شیمیایی سینی کابل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *