دفتر مرکزی: تهران، خیابان استاد نجات الهی، خیابان صارمی، پلاک ​12، واحد9

EnglishPersian

مزیت سینی کابل نسبت به سایر سیستمهای محافظ کابل

مزیت سینی کابل نسبت به سایر سیستمهای محافظ کابل

در پروژه هایی که به یک روش برای انتقال کابل نیاز است، مزیت سینی کابل همواره بعنوان اولین و آسان ترین انتخاب برای مهندسین برق مدنظر قرار گرفته است. از مزایای اصلی سینی های کابل که باعث شده همواره در اولویت انتخاب قرار گیرد، این است که به خوبی می توان سیم و کابلها را روی آن قرار داد و به آنها نظم بخشید.

همچنین تمام وزن کابل را به خوبی می تواند تحمل کند. انتخاب سینی برق برای انتقال سیم و کابلها در مقایسه با روش‌های قدیمی سیم‌‌کشی مزیت های فراوانی دارد که از جمله آنها می توان به مقاومت بالا در برابر ضربات فیزیکی، مقرون به صرفه بودن، نصب سریع و آسان، عمر طولانی و … اشاره کرد.

مقایسه مزیت سینی کابل با سایر روشهای انتقال سیم و کابل

سینی برق مزایای بیشتری نسبت به سایر روش های انتقال سیم و کابل دارد. سینی ها قیمت ارزان تری دارند و همچنین قابل اعتماد تر هستند. در سینی ها تغییرات راحتتر صورت می گیرد و همچنین تعمیر و نگهداری آنها آسان تر می باشد. علاوه بر این مزایا، سینی های کابل به شکلی طراحی می شوند که از به وجود آمدن حوادث جلوگیری شود که در دیگر روش های سیم کشی وجود ندارد.

استحکام بالای سینی برق

نصب سینی در یک پرژه‌ مزایای متعددی را داراست. یکی از مهم ترین ویژگی ها این است که سینی های تولید شده از جنس گالوانیزه گرم از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار می باشد و می‌توان آن را با قیمت مناسب تهیه کرد. همچنین در برابر خوردگی، زنگ زدگی، مواد شیمیایی آلی و مواد معدنی غیر آلی مقاوم می باشد. سینی ها غیر قابل اشتعال می باشند و در برابر ضربات فیزیکی و بخار های اسیدی تحمل نسبتا بالایی دارند. اجزای آلیاژی که سینی‌ برق با آنها تولید می شود، در برابر درجه حرارت بالا و آتش سوزی مقاوم  هستند و می‌توانند از سیم و کابلها در شرایط جوی نامناسب محافظت نماید و در عین حال امنیت بیشتری را در شرایط آتش سوزی ایجاد کند.

مزیت تنوع شکل ظاهری سینی ها

از دیگر مزایای سینی کابل می توان به کم بودن وزن و متنوع بودن شکل ظاهری سینی و متنوع بودن اتصالات و لوازم جانبی سینی ها اشاره کرد. سینی برق برای پروژه‌هایی که در آینده نیاز‌ به گسترش دارند و ممکن است در آینده به تعداد سیم و کابلها اضافه گردد، گزینه‌ مطلوبی به حساب می آید. با گذشت زمان که در پروژه های صنعتی نیاز به تغییر احساس شود، می‌توان سیم و کابلها را به سینی ها اضافه و یا کم کرد. این روش خیلی آسان‌تر و کاربردی تر می باشد، تا اینکه تمام سیم و کابل های سیم‌کشی شده به صورت تو‌کار را از داخل لوله‌های توکار خارج کرده و سپس با کابل ‌های جدید جایگزین شود.

 

مزیت تنوع شکل ظاهری سینی کابل

 

سهولت در نصب و اجرای سینی ها

از دیگر مزیت های سینی کابل، سهولت در نصب و اجرای آنها می باشد. همچنین به علت وجود اتصالات و لوازم جانبی سینی برق متنوع می توان در هر موقعیتی سینی ها را نصب و اجرا کرد. که این ویژگی باعث آسان تر شدن نصب سینی ها می شود.

کاهش هزینه های نصب و اجرا در سینی ها

تجربه نشان داده است که قیمت اجرا و نصب سینی ها، شامل هزینه های جانبی (نصب و راه اندازی، نیروی کار، مواد اولیه و …) در مقایسه با سایر روش های سیم کشی دیگر تا 50 درصد کمتر می باشد. سیستم سینی شامل خود سینی، اتصالات، لوازم جانبی، درب محافظ نسبت به سایر سیستم‌های سیم کشی دیگر قیمت پایین‌تری دارند. برای مشاهده لیست قیمت سینی کابل و کسب اطلاع از آخرین قیمت با ما در تماس باشید.

هزینه تعمیر و نگهداری پایین

سینی برق به‌دلیل نیاز کمتر به تعمیر و نگهداری و ملاحظات کمتر، قابلیت اطمینان بیشتری را در سیستم کابلکشی ایجاد می کند. از آنجایی که سینی کابلها دارای درب محافظ هستند، مشکلاتی نظیر نفوذ گرد و غبار یا آب را کاهش می دهد. درنتیجه سیم و کابلها کمتر در معرض خطرات و آسیب قرار می گیرند. به طور کلی مزیت های سینی کابل که از لحاظ اقتصادی به صرفه جویی بیشتر منجر می‌شود شامل : قیمت مناسبتر، هزینه پایین تر در طراحی و اجرا، کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری، نیاز کمتر به تغییرات در صورت نیاز به ایجاد تغییر در سیستم سیم و کابل کشی، تنوع در نوع اتصالات و تجهیزات و دسترسی آسان‌ به آن‌ها و … اشاره کرد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *