دفتر مرکزی: تهران، خیابان استاد نجات الهی، خیابان صارمی، پلاک ​12، واحد9

EnglishPersian

همه آنچه که باید در مورد سینی کابل بدانید

همه آنچه که باید در مورد سینی کابل بدانید!

انواع سینی برق و کاربرد آنها

کاربرد سینی کابل گالوانیزه و انواع آن عنوان مطلبی است که در مقاله پیش رو به توضیح درباره آن می پردازیم.در سیم کشی برق ساختمان ها از سیستم سینی ها برای پشتیبانی از کابلهای برق عایق شده برای توزیع برق، کنترل و ارتباطات استفاده می شود. سینی کابل گالوانیزه به عنوان جایگزینی برای روش سیم کشی باز یا سیستم های مجرای برق (لوله فولادی برق) استفاده می شود و معمولا برای مدیریت کابلها در ساخت و سازهای تجاری و صنعتی استفاده می شود.

آنها به ویژه در شرایطی که تغییرات در سیستم سیم کشی پیش بینی می شود مفید هستند، زیرا کابلهای جدید را می توان با گذاشتن در سینی، به جای کشیدن آنها از طریق لوله، نصب کرد.

سینی واحد یا مجموعه‌ای از واحدها یا بخش‌ها و اتصالات مربوطه است که یک سیستم ساختاری سفت و سخت را تشکیل می‌دهد که برای بستن یا پشتیبانی ایمن کابلها و به عنوان مسیری برای انتقال آنها استفاده می‌شود.

 

انواع سینی برق و کاربرد آنها

سینی کابل گالوانیزه برای چه کاربردهایی استفاده می شود؟

طبق آیین نامه ملی برق (NEC)، کاربرد سینی کابل گالوانیزه به عنوان سیستم سینی برق «واحد یا مجموعه‌ای از واحدها یا بخش‌ها و اتصالات مربوطه است که یک سیستم ساختاری سفت و سخت را تشکیل می‌دهد که برای بستن یا پشتیبانی ایمن کابلها و به عنوان مسیری برای انتقال آنها استفاده می‌شود».سینی‌ها، سیم و کابلها را پشتیبانی می‌کنند، همانطور که پل های جاده‌ای از ترافیک پشتیبانی می‌کنند.

کدام نوع از سینی برق گالوانیزه در چه مکان هایی کاربرد دارد ؟

انواع سینی برق در کاربرد های مختلف استفاده می شوند. سینی بدون پانچ (کانال) حداکثر محافظت را از کابلها فراهم می کند، اما نیاز به برش سینی یا استفاده از اتصالات برای ورود یا خروج کابل ها دارد. محفظه عمیق و بدون پانچ برای کابلها کانال کابل نیز نامیده می شود.

یک سینی مشبک دارای منافذی در کف آن می باشد که این امکان را فراهم می آورد تا جریان هوا در اطراف کابلها گردش کند، آب تخلیه شود و گرد و غبار از طریق این پانچ ها به بیرون بریزد.

کابلهای کوچک ممکن است از طریق شکاف ها یا سوراخ های ایجاد شده در کف سینی از آن خارج شوند.

نردبان کابل دارای قسمت هایی برای پشتیبانی از کابلها است که توسط یک نوار تراورس، مشابه پله های یک نردبان، در فواصل منظم بین 100 تا 300 میلی متر پشتیبانی می شوند.

 

مکان های استفاده از انواع سینی کابل

 

نردبان و سینی های دارای تهویه ممکن است دارای پوشش های محافظ (کاور) برای محافظت از کابلها در برابر سقوط اجسام، گرد و غبار و آب باشند. روکش های محافظ سینی برق برای استفاده در فضای باز یا مکان های پر گرد و غبار ممکن است دارای شکل قله مانند برای ریختن زباله ها از جمله گرد و غبار، یخ یا برف باشند.

سینی های سبک تر در شرایطی که از تعداد زیادی کابلهای کوچک استفاده می شود، مانند کابلهای شبکه تلفن یا کامپیوتر، مناسب تر است. این سینی ها ممکن است از شبکه سیمی ساخته شده باشند که به آن “سبد کابل” می گویند یا به شکل یک ستون مرکزی (ریل) منفرد با دنده هایی برای حمایت از کابل در دو طرف طراحی می شود.

از چه موادی برای ساخت سینی کابل گالوانیزه استفاده می شود؟

سینی های برق معمولا از فولاد گالوانیزه، فولاد ضد زنگ، آلومینیوم یا پلاستیک تقویت شده با الیاف شیشه ساخته می شوند. مواد اولیه ساخت برای یک پروژه معین بر اساس محل استفاده انتخاب می شود.

سینی کابل گالوانیزه ممکن است از ورق فولادی پیش گالوانیزه (گالوانیزه سرد) ساخته شده، استفاده شود یا ممکن است پس از تولید سینی برق، گالوانیزه شود (گالوانیزه گرم عمقی). هنگامی که سینی گالوانیزه برش داده می شود، معمولا سطح برش با یک ترکیب غنی از روی رنگ می شود تا از فلز در برابر خوردگی محافظت کند.

 

از چه موادی برای ساخت سینی کابل استفاده می شود؟

 

محصولات تولید شده در مجموعه توان گستر کدامند ؟

1- سینی پانچ شده

سینی کابل سوراخ دار ساختاری تک تکه ای است که تهویه یا کف محکم دارد. از آنها در درجه اول برای کابل های برق و کابلهای کنترل استفاده می شوند. این سینی ها بسته به مشخصات مشتری و شرایط پروژه در انواع سبک، متوسط و سنگین عرضه می شوند.

2- نردبان کابل

کاربرد سینی های کابل گالوانیزه نوع نردبانی متشکل از دو ریل جانبی طولی است که توسط کانال‌های تراورس جداگانه به هم متصل شده‌اند که حفاظت از ریل و استحکام سیستم را با اتصالات شعاع صاف و انتخاب گسترده‌ای از مواد اولیه و پوشش های متنوع فراهم می‌کند.

3- سبد کابل

سینی کابل سبدی به عنوان راه حل پیشرو برای مسیریابی و پشتیبانی از کابل های متعدد تعریف شده است. قاب سیمی باعث افزایش گردش هوا و تهویه برای کابل ها می شود. می‌توانید سبد کابل را برای تقاطع ها، بخش های افقی، مهاربند های نصب و سخت‌افزار برش دهید.

4- ترانکینگ

Raceway و Cable Tray Trunking به طور گسترده در چیدن کابلها و سیم های زیرزمینی استفاده می شود. محدوده ما به طور گسترده در مخابرات، الکترونیک، شرکت های برق و دیگران استفاده می شود. همانطور که گفته شد، Raceway معمولا روی دیوار اتاقی نصب می شوند که کابلهای برق و ارتباطات در آن قطع می شود. ترانکینگ یک مجرای محصور شده است که یک مسیر فیزیکی برای سیم کشی برق را تشکیل می دهد که از سیم ها و کابلها در برابر گرما، رطوبت، خوردگی، نفوذ آب و تهدیدات فیزیکی کلی محافظت می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *