دفتر مرکزی: تهران، خیابان استاد نجات الهی، خیابان صارمی، پلاک ​12، واحد9

EnglishPersian

اطلاعات فنی در مورد سینی کابل

اطلاعات فنی سینی کابل

دسته بندی استاندارد سینی کابل ها با توجه به مطالعه و بررسی اطلاعات فنی سینی کابل انجام می گیرد و حداکثر بارهایی که قرار است روی آن قرار گیرد، طراحی و فاصله گزاری ساپورت ها از یکدیگر، بر اساس محاسبه فیزیکی یک تیر ساده ( قوانین استاتیک )، مطابق با جدول زیر تعیین می شوند.

اطلاعات فنی در مورد سینی کابل

 

* لطفاً توجه داشته باشید که این طبقه بندی بار در جدول، به طور عمومی می باشد. طبقه بندی های بار دیگر نیز قابل قبول می باشد.

ظرفیت بارگزاری روی سینی کابل

1- کابل ها

بار کابل، وزن کلی تمام کابلهایی است که در روی سینی ها قرار میگیرد و بر اساس (پوند / فوت) بیان می شود ( استاندارد انگلیسی )

2- برف

بسته به محیطی که قرار است سینی ها نصب شوند، بارش برف می تواند جزو موارد بار های اضافی باشد که در طراحی باید آن را در نظر گرفت. اگر بارش برف عامل مهمی باشد و سینی در محیط بیرون نصب شده باشد و دارای درب محافظ نیز باشد، حداقل باری که میتواند بر روی سینی کابل قرار گیرد 5 پوند در هر فوت مربع می باشد. (معادل با 2.27  کیلوگرم).

3- یخ

اگر یک سیستم سینی کابل تحت شرایط یخ زدگی و یخبندان باشد، معمولاً فقط سطح بالا یا درب محافظ و سمت باد، با هر مقدار قابل توجهی پوشش داده می شوند. به طور کلی فرض بر این است که وزن یخ 57 پوند (25.85 کیلوگرم) در هر فوت مکعب است.

4- باد

تمام تاسیسات سینی در فضای باز باید بار باد را به خود اختصاص دهند، به ویژه فشار وارد شده بر ریل های جانبی نردبان کابل. همچنین مواردی وجود دارد که بادهای شدید باعث بلند کردن محافظ از روی سینی کابل می شود که می توان با استفاده از گیره های نگهدارنده از این اتفاق جلوگیری کرد.

5- بارهای متمرکز

بار استاتیک متمرکز در جدول بالا موجود نیست. در برخی از سیستم ها در طراحی، ممکن است ایجاب کند که یک بار ثابت استاتیک متمرکز بیش از حد بار اعمال شود. چنین بار استاتیکی متمرکز نشان دهنده یک وزن استاتیک است که در وسط سینی های کابل قرار گرفته است. در صورت مشخص بودن با استفاده از فرمول زیر بار متمرکز استاتیکی، ممکن است به کیلوگرم بر متر (پوند) به بار معادل یکنواخت تبدیل شده و به وزن ثابت کابل در سینی اضافه شود:

 

بارهای متمرکز بر روی سینی ها

 

انبساط و انقباض حرارتی

مهم است که هنگام نصب سیستم های سینی، انقباض و انبساط حرارتی در نظر گرفته شود. طول سینی کابل مستقیم اجرا و درنظر گرفته می شود و اختلاف دما، تعداد رابط ها، اتصالات انبساطی مورد نیاز را کنترل می کند.

 

انبساط و انقباض حرارتی سینی کابل

 

سینی های کابل باید در نزدیکترین ساپورت به نقطه میانی خود، بین صفحات اتصالات انبساطی قرار گیرد و توسط راهنمای انبساط زیر، به دیگر قسمت های ساپورت گزاری شده محکم شود. سینی باید از آن نقطه ثابت امکان حرکت طولی در هر دو جهت داشته باشد. تنظیم دقیق پانچ ها در زمان نصب برای عملکرد صحیح صفحات انشعاب انبساطی ضروری است. با توجه به شکل زیر و با استفاده از روش ذیل می توانید بهترین تنظیم فاصله را داشته باشید.

 

جدول نحوه بستن سینی ها روی ساپورت با توجه به انبساط حرارتی

  1. بالاترین دمای مورد انتظار سینی را روی خط حداکثر دما رسم کنید.
  2. کمترین دمای سینی مورد انتظار را روی خط حداقل دما رسم کنید.
  3. بین حداکثر و حداقل مقادیر یک خط بکشید.
  4. دمای مورد انتظار سینی کابل را در زمان نصب رسم کنید تا تنظیم فاصله را تعیین کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *